رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده بین شرکت فناوری یاخته های رویان جهاد دانشگاهی و بیمه البرز تمام نمونه های ذخیره شده در بانک خون بند ناف رویان زیرپوشش بیمه قرار گرفت.
کد خبر: ۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰ 23 February 2015
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی اردبیل ، رامز نصیری روز دوشنبه افزود: در صورت وارد شدن خسارت به نمونه های ذخیره شده تمام مبالغ دریافتی از صاحبان نمونه به طرفین قرارداد مسترد خواهد شد.

وی گفت: همچنین بر اساس این قرارداد زیان ناشی از نداشتن قابلیت استفاده از نمونه خون بند ناف فریز شده برای درمان از طریق پیوند در زمان استفاده برای نوزاد یا هر شخص دیگری به دلیل کافی نبودن تعداد سلول ناشی از مسوولیت نگهداری 500 میلیون ریال به عنوان خسارت به صاحبان نمونه پرداخت می شود.

وی با بیان این که استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف نسبت به سلول های بنیادی مغز استخوان برای انجام عمل پیوند از عارضه کمتر و شانس بیشتری برخوردار است اظهار کرد: آمار بیمارانی که به کمک این سلول ها بهبود یافته اند رو به افزایش است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل همچنین بیان کرد: امروزه این سلول ها ثروتی نهفته هستند که استفاده از آن نوید بخش آینده ای روشن است چرا که در درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج مورد استفاده قرار می گیرند.

نصیری صالح با اشاره به این که حفظ و نگهداری سلول های بنیادی انتخابی بوده که بسیاری از پدران و مادران در سراسر جهان برای فرزندان خود مورد توجه قرار می دهند گفت: اخذ خون بند ناف روش بی خطری بوده که در آن آسیبی به بدن مادر و جنین وارد نمی شود در حالی که برای اخذ سلول های بنیادی از سایر بافت ها روش های پر هزینه به کار برده می شود.

وی بیان کرد: سلول های بنیادی در درمان بیماری های بتاتالاسمی ماژور و کم خونی داسی شکل ، ناهنجاری های گلبول قرمز ، کم خونی آپلاستیک و فانکونی و لوسمی حاد و مزمن موثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار