فرماندار خاتم:
فرماندار شهرستان خاتم گفت: با اجرای طرح خاموشی دوماهه چاه‌های کشاورزی ١٠میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شد.
کد خبر: ۷۴۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 09 May 2019

فرجام فاضلی فرماندار شهرستان خاتم گفت: باتوجه به بارندگی‌های چند سال گذشته که در شهرستان خاتم داشتیم میزان بارندگی در سال ٩۶_٩٧ دربخش مرکزی ٢۶/٢میلی متر و در بخش مروست٢٧/۵ میلی متر بوده و درسال ۹۷_۹۸ میزان بارندگی در بخش مرکزی هرات بیش از ٧٠میلی متر ودر بخش مروست ۶٣میلی متر بود که نسبت به سال‌های گذشته بیشترین میزان بارندگی را در شهرستان داشتیم.

وی افزود: باتوجه به تاکید مسئولان استان دربحث مدیریت صد درصدی منابع آب طی برنامه پنج ساله ۵٠ درصد مصرف آب درحوزه کشاورزی، ٣٠درصد درحوزه صنعت و٢٠درصد درحوزه شرب مدیریت کنیم و صرفه جویی درم نابع آبی را داشته باشیم درهمین راستا دستگاه‌های اجرایی اداره آب و فاضلاب شهری و اداره آب و فاضلاب روستایی برنامه‌های خود را جهت اجرایی شدن مدیریت صد درصدی منابع آب را داشته اند.

فاضلی با اشاره به اینکه شهرستان خاتم برپایه کشاورزی استوار است و۵٠درصد مصرف آب درحوزه کشاورزی مصرف می‌شود تصریح کرد: در این راستا مدیریت جهاد کشاورزی از استحصال و انتقال، مصرف آب در مزرعه به صورت آبیاری نوین انجام شده است.

تجهیز صد درصدی چاه‌های کشاورزی بخش مروست به کنتور هوشمند
ویگفت: طرح خاموشی دوماهه چاه‌های کشاورزی ١٠میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شد و همچنین تجهیز صد درصدی چاه‌های کشاورزی بخش مروست به کنتور هوشمند از راه‌های مدیریتی مصرف آب در شهرستان خاتم انجام شده است.

فاضلی بیان کرد: در حوزه شهرستان خاتم بیش از ١٠هزار مشترک از هشت حلقه چاه آب شرب استفاده می‌کنند و در حوزه روستایی ١٩ حلقه چاه آب شرب که ۱۲ حلقه دربخش مرکزی هرات و ٧حلقه در بخش مروست است انتظار می‌رود اداره آب و فاضلاب شهرستان نهایت سعی و تلاش خود را در مرمت و ترمیم لوله‌های آب، برگزاری همایش‌های صرفه جویی آب و فرهنگسازی مصرف آب داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار