رئیس‌کل دادگستری فارس در ادامه با اشاره به امنیتی که امروز در کشور به‌عنوان یکی از نعمات الهی وجود دارد تأکید کرد: باید امروزه قدردان امنیتی که در جامعه وجود دارد باشیم چراکه امنیت امروز جامعه ما حاصل انسجام و رهبری امام گونه ولی‌فقیه زمان است و اگر این انسجام و رهبری حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نبود چه‌بسا وضعیت کشور ما نیز مانند کشورهای یمن و سوریه می‌شد.
کد خبر: ۷۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 10 August 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:علی القاصی مهر در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان کوار افزود: هدف اصلی دستگاه قضایی اجرای حق، عدالت و تأمین امنیت مردم است و این امر مهم زمانی حاصل می‌شود که سایر دستگاه‌ها و نهادهایی که به‌طور غیرمستقیم در امر قضا و در امر احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه سهیم هستند به‌طور ویژه به وظیفه خود عمل کنند.

وی تأکید کرد: بدین منظور مهم‌ترین دستگاه‌هایی که به‌طور غیرمستقیم در حوزه احقاق حق و اجرای عدالت و تأمین امنیت مردم نقش مهمی را ایفا می‌کنند اعضای شورای تأمین هستند که با همبستگی و انسجام دستگاه‌ها و نهادهای رسمی و غیررسمی بستر آرامش و امنیت در جامعه فراهم می‌آورند.

وی در اهمیت شأن و منزلت دستگاه قضایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بیان کرد: قوه قضاییه یک دستگاه حاکمیتی است که به‌طور مستقیم زیر نظر ولی‌فقیه اداره می‌شود و ازنظر شرع مقدس اسلام، از منظر و نگاه قانون اساسی و همچنین از منظر قوانین عادی به‌خصوص از حیث شناخت و توقعی که مردم و جامعه از این حوزه و از این جایگاه دارند از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس‌کل دادگستری فارس در اهمیت و حساسیت جایگاه دستگاه قضایی یادآور شد: اگر قصور و کوتاهی از سوی قضات انجام شود خطرات آن غیرقابل‌جبران خواهد بود و اگر قضات به‌درستی به تکلیف خود عمل کنند عمل قضاوت آن‌ها از اجر و منزلت معنوی بسیار والایی برخوردار است.

القاصی مهر تصریح کرد: جایگاه قضاوت از چنان ثواب و برکاتی برخوردار است که در بعضی از روایات ائمه معصومین یک ساعت اجرای عدالت و احقاق حق را برتر و والاتر از هفتادسال عبادت و نیز در برخی دیگر از روایات یک روز احقاق حق و اجرای عدالت را برتر از چهل شبانه‌روز باران رحمت الهی برای آن زمینی که تشنه آب است برای مردم آن سرزمین دانسته‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس خواستار همدلی وهم فکری مشترک همه مسئولان شد و تأکید کرد: با اهتمام و تلاش ویژه در جهت تأمین امنیت و آرامش مردم که مسئولیت و مأموریتی است که وظیفه ماست و همه‌ی ما نیز در انجام آن باهم مشترک هستیم، گام بردارید.

وی با تأکید بر این موضوع که رشد سایر بسترها به‌خصوص توسعه اقتصادی جامعه درگرو امنیت و آرامش جامعه است، گفت: در سایه امنیت و آرامش نسبی سرمایه‌گذاری در جامعه ایجاد می‌شود و سبب می‌شود که مسئله اشتغال حل شود در حوزه فرهنگی هم‌زمانی که امنیت وجود داشته باشد احکام و تعالیم دین اسلام نقش و نمود پیدا می‌کند و نیز در حوزه سیاسی هم در سایه امنیت مطلوب می‌توان از یک استقلال و اقتدار کافی برخوردار شد.

رئیس‌کل دادگستری فارس در ادامه با اشاره به امنیتی که امروز در کشور به‌عنوان یکی از نعمات الهی وجود دارد تأکید کرد: باید امروزه قدردان امنیتی که در جامعه وجود دارد باشیم چراکه امنیت امروز جامعه ما حاصل انسجام و رهبری امام گونه ولی‌فقیه زمان است و اگر این انسجام و رهبری حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نبود چه‌بسا وضعیت کشور ما نیز مانند کشورهای یمن و سوریه می‌شد.

وی ضمن ابراز رضایت از امنیت مطلوب کنونی در شهرستان کوار، گفت: درگذشته شاهد بعضی از تنش‌ها به‌خصوص از سوی افراد شرور این شهرستان بودیم که پس از مطرح‌شدن در شورای تأمین استان و شهرستان و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با سعی و تلاش مشترک سایر دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و مجموعه دستورات و اقداماتی که از سوی مقامات قضایی صادر شد این افراد شرور دستگیر و یا معدوم شدند حداکثر مجازات قانونی در مورد این اشرار اعمال شد.

رئیس‌کل دادگستری فارس با تأکید بر این‌که نگاه ما در رسیدگی و صدور احکام افرادی که بخواهند امنیت مردم را مورد هدف قرار دهند بدون هیچ اغماضی است، گفت: سیاست و بنای دستگاه قضایی در برخورد با افرادی که مخل نظم و امنیت عمومی مردم هستند؛ اعمال مجازات سنگین بدون اغماض با حداکثر مجازات قانونی است.

القاصی مهر از مسئولان حوزه‌های امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و اجرایی خواست تا با رسیدگی به‌موقع و با بررسی و رفع مشکلات مردم اعتماد و امیدواری آنان را ارتقا بخشند.

وی ضمن تأکید بر رسیدگی به خواسته‌های مردم در سریع‌ترین زمان ممکن یادآور شد: اگر فرد یا افرادی به مراجع انتظامی، دستگاه امنیتی و یا دستگاه قضایی به‌عنوان ملجأ و پناهگاه خود مراجعه کردند باید به وضعیت و خواسته‌های مردم در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی کرد چراکه یأس و ناامیدی مردم از دستگاه‌های حاکمیتی موجب خدشه‌دار شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستگاه حاکمیت می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری فارس همچنین بر اعمال تدابیر و سیاست‌ها کاهش جمعیت کیفری زندانیان نیز تأکید کرد و افزود: باید با اعمال تدابیر و سیاست‌ها از ورود افرادی که به معنای واقعی مجرم نیستند مانند محکومین مالی جرائم غیر عمد، نفقه و مهریه به زندان جلوگیری شود و آمار جمعیت کیفری را کاهش داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار