مدیرکل اجتماعی استانداری یزد تأکید کرد:
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد با بیان این‌که نباید از نیت‌های خیرخواهانه خیران سوء استفاده شود بر راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعاتی نیازمندان استان تاکید کرد.
کد خبر: ۷۴۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳ 28 May 2019

«فخرالسادات خامسی هامانه» با اشاره به پیشینه ایده تشکیل بانک اطلاعاتی مراجعان به مؤسسات خیریه اظهار کرد: تحقق این موضوع نیازمند همراهی مؤسسات خیریه و خیران است که متأسفانه این هم افزایی تاکنون محقق نشده است.

به گفتۀ وی، این موضوع یکی از دغدغه‌هایی است که در دستگاه‌های دولتی وجود دارد؛ چراکه باید میان افرادی که به اسم نیازمند از همۀ درب ها ورود می‌کنند و افرادی که به مراکز دولتی و مردمی مراجعه نمی کنند و آبرومند هستند، تفکیک قائل شد.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد با اشاره به وجود افرادی که به چندین مرکز و نیز مراکز دولتی و مردمی چندین شهر یا استان برای جلب کمک مراجعه می‌کنند افزود: باید میان نیازمندانی که با سیلی صورت خود را سرخ می کنند با افرادی که در هر کجا که نشانه‌ای از کمک به محرومان وجود دارد، حضور دارند و از چندین مرکز کمک گرفته‌اند، تفاوت قائل شد.

خامسی هامانه گفت: بارها پیش آمده است که نیازمندانی به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مراجعه می‌کنند و پس از معرفی آنان به مراکز خیریه یا افراد خیر متوجه می‌شویم که از همۀ آن مؤسسات کمک دریافت کرده‌اند و در لیست حمایتی تعدادی از مراکز وجود دارند.

به گفتۀ خامسی، حتی بارها گزارش شده است که خانواده‌ای از یک مؤسسه خیریه و مردمی درخواست جهیزیه و هزینۀ درمان کرده است ولی با حضور در منزل آن خانواده، شاهد حضور چندین مورد درخواستی در آنجا شده‌ایم که این موضوع نیز نشان دهندۀ آن است که این افراد به منابع مختلف رجوع کرده‌ و بعضأ دنبال زیاده خواهی هستند.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد در پایان تصریح کرد: اگر همانطور که برای خیران بانک اطلاعاتی وجود دارد، برای نیازمندان نیز وجود داشته باشد، این موضوع حل می‌شود و مشخص خواهد شد که هر نیازمند با توجه به نیاز خود چقدر دریافت کرده است و نیازمندان واقعی نیز از حمایت های خیری بهره مند خواهند شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار