نایب رئیس فدراسیون هندبال گفت: تفاهمنامه ۲۱ ماده‌ای فدراسیون هندبال و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسیده است.
کد خبر: ۷۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴ 10 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محسن جهان‌پناه در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان در راستای اشاعه ورزش همگانی با نهادهای بسیاری تفاهم نامه همکاری به امضا می‌رساند که وزارت آموزش و پرورش نیز از جمله این نهادها است و ظرفیت دانش آموزی این نهاد یکی از مهمترین جوامع هدف برای اشاعه ورزش همگانی به شمار می‌روند.

وی پیرامون تفاهم نامه ساماندهی رشته هندبال تصریح کرد: به تازگی تفاهم نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش پیرامون ساماندهی رشته هندبال به امضا رسیده که این تفاهم نامه شامل 3 بخش و 21 ماده است که بخش اول مرتبط با حوزه آموزش و توسعه رشته هندبال، بخش دوم مرتبط با حوزه استعدادیابی و بخش سوم نیز در حوزه مسابقات است.

نائب رئیس فدراسیون هندبال در زمینه کانون‌های ویژه گسترش این ورزش بیان کرد: کانون‌های ویژه‌ای را برای آموزش دانش آموزان در مقاطع مختلف در نظر گرفته‌ایم و در مراکز تمامی استان‌ها، 3 کانون ویژه دختران و 3 کانون ویژه پسران در نظر گرفته شده و در مجموع 192 کانون در سراسر کشور برای امر گسترش ورزش هندبال پیش بینی شده است.

مسئول انجمن هندبال آموزشگاه‌های کشور در ارتباط با ساختار نیروی انسانی کانون‌های آموزشی هندبال تاکید کرد: ساختار این کانون‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که نیروی انسانی به صورت ترکیبی از هر 2 وزارت درگیر امور آموزشی و گسترشی باشند و اماکن آموزشی از سوی وزارت آموزش و پرورش تامین می‌شود.

جهان پناه پیرامون وظایف فدراسیون هندبال در تفاهم نامه یاد شده خاطرنشان کرد: فدراسیون هندبال مساعدت‌های مالی و مسابقاتی را بر عهده دارد و برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری در تمامی درجات را در نظر گرفته است.

وی در زمینه کلاس‌های مربیگری و داوری اظهار داشت: 100 کلاس برای دوره‌های مربیگری و داوری در نظر گرفته شده که 60 کلاس برای مربیان و داوران درجه 3 و 4 کلاس برای ارتقای داوران و مربیان درجه‌های 1 و 2 پیش بینی شده است.

نائب رئیس فدراسیون هندبال فراهم سازی زمینه حضور معلمان جوان را از جمله ضروریات گسترش رشته هندبال دانست و گفت: فدراسیون هندبال در تلاش برای فراهم سازی زمینه حضور معلمان جوان است و ورودی آنان را به صورت نیم بها در نظر گرفته‌ایم.

مسئول انجمن هندبال آموزشگاه‌های کشور تعیین شاخص‌های استعدادیابی را مهمترین رکن تفاهم نامه ذکر شده عنوان کرد و گفت: کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال شاخص‌هایی را برای انتخاب بازیکنان در نظر گرفته و براساس این شاخص‌ها ارزیابی‌های فرایند استعدادیابی صورت می‌گیرد.

جهان پناه افزایش مطالعات را یکی از راه‌های موفقیت ورزشکاران دانست و تصریح کرد: برای تمامی ورزشکاران مطالعه کتاب امری واجب و ضروری است و فدراسیون هندبال نیز کتاب‌های مرتبط را در اختیار تیم‌های دانش آموزی قرار می‌دهد و تسهیلات لازم را برای مولفان این کتب فراهم می‌سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار