فرماندار بیله سوار مغان با اشاره به کیفیت و تنوع تولید میوه در این منطقه ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی میوه را در این شهرستان خواستار شد.
کد خبر: ۷۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 12 August 2015
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار مغان، آرام حلیم در جریان افتتاح طرح آبیاری قطره ای باغ های شلیل و هلوی این شهرستان گفت: طرحهای دانش بنیان جهت اشتغال،درآمدزایی و ثبات تولید از سوی دولت حمایت می شود.
وی با اشاره به کیفیت و تنوع تولیدات باغی بیله سوارافزود: ایجاد صنایع تبدیلی نظیر کمپوت سازی،آبمیوه گیری و بسته بندی میوه در این شهرستان ضرورت دارد.
وی ادامه داد: مواد اولیه کیک و بیسکویت عمدتا از آرد گندم و روغن محصولات گیاهی بیله سوار تولید می شود اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی در این شهرستان، کیک و بیسکوییت تولید شده در کارخانجات سایر شهرها با چندین برابر قیمت به بیله سوار وارد و حتی به کشورهای همسایه صادر می شود.
او با اشاره به رتبه های برتر بیله سوار مغان در تولید گندم،عدس و سویا در کشور و برنامه اجرای طرح های آبیاری نوین کشاورزی مصوب سفر سال گذشته ریاست جمهوری در بیله سوار اظهار امیدواری کرد با حمایت بخش خصوصی،گسترش صنایع تبدیلی و ایجاد کارگاههای اقتصادی، به موازات کشاورزی بیله سوار صنعت این شهرستان نیز رونق یابد.
ربعلی جهانی مدیر جهاد کشاورزی بیله سوار مغان نیز از پیش بینی برداشت حدود 4500 تن شلیل و هلو از باغهای میوه این شهرستان و افزایش 20 درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر داد.
وی گفت: 300 هکتار از باغات میوه بیله سوار مغان به هلو و شلیل اختصاص دارد و به طور متوسط در هر هکتار ضمن اشتغال 5 نفر 15تن محصول برداشت می شود.
وی افزود:شلیل و هلوی مازاد نیاز شهرستان به مناطق دیگر حمل یا صادر می شود.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار