کد خبر: ۷۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ 13 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شاخص راه‌های روستایی در استان ما حدود 43 درصد است، اظهار داشت: در کشور شاخص راه‌های روستایی بالای 97 درصد است.

حسن فدایی افزود: اولین ابلاغ اعتبارات راه روستایی استان در سال 1394 حدود 4 میلیارد تومان بود که اکنون این اعتبار به بیش از 9 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار در کشور بابت روکش آسفالت راه‌های روستایی اعتبار پرداخت شد، گفت: شاخص برزگراه در استان کمتر از نیم درصد است در حالی که در کشور این شاخص بیش از 10 درصد است.

فدایی تصریح کرد: محورهای پرترافیک استان اگر ارتقا پیدا نکند، با توجه به افزایش تردد و وسایط نقلیه، تصادفات افزایش پیدا می‌کند و به دلیل دوبانده بودن اکثر محورهای مواصلاتی استان، تصادفات بیشتر از نوع رخ به رخ است.

وی با بیان اینکه باید تا شعاع 30 کیلیومتری مرکز استان و 20 کیلومتری شهرستان‌ها به چهارخطه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: اعتبار چهارخطه شدن محور بابامیدان، یاسوج، سمیرم در سال 1394 به 15 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اعتبار محور پاتاوه دهدشت در سال 94 را 50 میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: پروژه پاتاوه دهدشت به 320 میلیارد تومان اعتبار با نرخ سال 1394 نیاز دارد تا به اتمام برسد.

فدایی افزود: اگر این اعتبار در سالجاری به این پروژه اختصاص یابد، یکساله به اتمام می رسد و اگر اختصاص نیابد در سال‌های آینده این مبلغ افزایش پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار