کد خبر: ۷۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴ 14 August 2015

فرماندار نظرآباد گفت: دولت تدبیروامید بسته حمایتی ویژه برای اشتغال در روستاها از جمله در این شهرستان اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا حجت اله صادقی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان افزود: براین اساس تسهیلات کم بهره برای اشتغال روستاییان پیش بینی شده که این وام ها پس از تشکیل تعاونی های تولیدی روستایی با شرایط آسان در اختیار روستاییان قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: هدف دولت از این حمایت بی نظیر، رونق یافتن چرخ اقتصاد با تولید داخلی ، ایجاد اشتغال برای جویندگان کار، مهاجرت معکوس مردم از مناطق شهری به روستاها، استفاده از توانمندی های منطقه ای و ترویج کار گروهی به منظور رشد کمی و کیفی تولیدات روستایی و پیشگیری از خالی شدن و کم شدن جمعیت روستایی است.

صادقی در ادامه به نقش مهم بخشداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و روستایی و مدیران دستگاههای فعال در این شهرستان اشاره کرد و افزود: مدیران دستگاههای اجرایی موظفند مردم روستاهای منطقه را از این طرح حمایتی و اشتغالزایی دولت آگاه کنند تا روستاییان با تشکیل تعاونی های روستایی از مزایای این حمایت بی نظیر برخوردار شوند.

وی بیان کرد: در طرح اشتغال روستایی کارت یارانه افراد در برابر پرداخت تسهیلات بانکی به عنوان ضمانت بانکی پذیرفته می شود.

فرماندار نظراباد از رسانه های فعال در شهرستان نیز خواست با انعکاس اخبار مربوط به این طرح مهم دولت که هدفش اشتغال جوانان و رونق یافتن اقتصاد جامعه است به یاری مدیران بیایند.

فرماندار نظرآباد گفت: این شهرستان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی از نگاه کارشناسان دارای شرایط منحصر به فردی است که امیدواریم با تدابیر مناسبی بستر خلع ید زمین های واگذارشده به افراد در شهرک های صنعتی منطقه به دلیل رها کردن این زمین ها بوجود آید تا امکان واگذاری این زمین ها که هر کدام اشتغال و تولید را به همراه دارد به وجود بیاید.

صادقی همچنین از مدیران کل استان البرز خواست نسبت به ایجاد زیر ساخت های مناسب برای راه اندازی دو شهرک صنعتی نظرآباد 2 و نجم آباد نیز اقدامات لازم را پیگیری کنند.

وی شرایط نظرآباد را برای سرمایه گذاری به دلیل نزدیکی به پایتخت، دسترسی آسان به راه های ارتباطی ( جاده ، اتوبان ) ، آب و هوای مناسب،داشتن مواد اولیه برای تولید در منطقه، وجود نیروی بومی و زمین مناسب منحصر به فرد دانست و خاطر نشان کرد: این شهرستان در دو یخش صنعت و کشاورزی توانمند است که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری امکان رونق پیدا می کند.

نماینده عالی دولت در ادامه سخنانش به وضعیت مسکن مهر در این شهرستان پرداخت و افزود: خدمات دهی به ساکنان مسکن مهر وظیفه همه دسنگاههای اجرایی است و مدیران نباید در مقابل خواسته های مردم در واحد های مسکن مهر و سایر مناطق شهری و روستایی به سادگی عبور کنند زیرا مهمترین مسوولیت ما خدمت به مردم ، جلب رضایت مردم و جلب رضایت خداوند است.

وی وضعیت فاضلاب شهری و صنعتی را در این شهرستان نامطلوب دانست و گفت: مدیران ذیربط باید برای مطالعه و اجرای این طرح مهم توجه و اقدام کنند زیرا وضعیت منطقه در بخش فاضلاب حاد است و بیشترین مراجعات مردم به فرمانداری نیز در این خصوص است که این خواسته حق آنان است .

فرماندار نظرآباد در ادامه به سرعت بخشی به عملیات اجرایی طرح های عمرانی و جذب اعتبارات تخصیصی اشاره کرد و گفت: هفته دولت نزدیک است و همه مدیران طرح های قابل افتتاح خود را به معاونت عمرانی فرمانداری اعلام کنند.

صادقی به مدیران دستگاههای اجرایی و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا توصیه کرد ضمن توجه به همدلی و وحدت برای خدمت صادقانه به مردم برای آمادگی در برابر حوادث طبیعی و بحران آمادگی مناسب را در ادارات بوجود آورند و در زمان وقوع حوادث همه مدیران باید پای کار باشند تا خدمات رسانی به مردم در مواقع ضروری با ضعف و یا تاخیر روبرو نشویم.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاههای اجرایی از توانمندی خبرنگاران فعال در رسانه ها برای انعکاس خدمات دولت به مردم در این شهرستان بهره مند شوند تا مردم در جریان اقدامات انجام شده و یا در جال پیگیری آشنا شوند و با مشارکت خود در اجرای برنامه ها به کمک مدیران دستگاههای اجرایی بیایند.

در این نشست امام جمعه و نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان نیز مطالبی در زمینه زندگینامه امام جعفر صادق (ع ) بیان کردند.

شهرستان نظرآباد با 150 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری کرج قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار