کد خبر: ۷۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 14 August 2015


مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از واگذاری 10 هزار واحد مسکن مهر این استان به متقاضیان در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شعبان‌علی خاوری در جریان بازدید از مسکن مهر این شهرستان با اشاره به برنامه‌های اجرایی در هفته دولت امسال اظهار کرد: با توجه ویژه دولت در سفر اخیر به گیلان 280 میلیارد تومان برای اتمام پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت به صورت 100 درصد اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در سال 95 بالغ بر 350 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شده است، افزود: اگر تعهد مالی انجام شود در سال مالی 95 مشکل راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت برطرف خواهد شد.

این مسئول با اشاره به پروژه راه‌آهن مسیر رشت‌ ـ انزلی و زمان بهره‌برداری آن، تصریح کرد: راه‌آهن رشت‌ـ انزلی به طول 41 کیلومتر بوده و اکنون در 17 کیلومتر آن انتخاب پیمانکار صورت گرفته که کار را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات وزیر راه و شهرسازی قرار است افتتاح راه‌آهن رشت‌ـ‌انزلی با فاصله کمی از محور راه‌آهن قزوین‌ـ رشت به بهره‌برداری برسد.

به گفته خاوری، از دهه فجر تا هفته دولت امسال بالغ بر 250 کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده است.

وی خاطرنشان کرد: روکش راه‌های شریانی استان نیز با سرعت و دقت با استفاده از روش‌های علمی و تثبیت بستر در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به واگذاری واحدهای مسکن مهر در گیلان یادآور شد: از دهه فجر تا هفته دولت امسال حدود 10 هزار واحد مسکن مهر در سه بخش تعاونی، سه‌جانبه و خودمالک آماده بهره‌برداری شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به سرعت‌گیرهای غیراستاندارد در حوزه شهری استان، بر لزوم استانداردسازی سرعت‌گیرها در حوزه شهری توسط شهرداران تاکید کرد.

وی یادآور شد: سرعت‌گیرهای موجود در راه‌های شریانی و اصلی سطح گیلان کاملاً استاندارد است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار