کد خبر: ۷۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 16 August 2015

امام جمعه اشتهارد گفت: دستیابی به اهداف افزایش جمعیت به حمایت اجتماعی و رفع موانع موجود نیاز دارد.

محمدجواد واثق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، بر اهمیت و جایگاه والای نیروی انسانی در هر جامعه‌ای تاکید کرد و گفت: هیچ مجموعه‌ای بدون داشتن سرمایه و پشتوانه لازم نمی‌تواند ادعای رشد و تعالی کند؛ چراکه زمینه هر رشد و توسعه‌ای آماده‌سازی و وجود امکانات و زیرساخت‌های لازم است.

وی افزود: نیروی انسانی هر جامعه‌ای نیز به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌ و پشتوانه برای دستیابی به اهداف مورد نظر در راستای رشد و تعالی آن جامعه محسوب می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: انسان‌ها سرچشمه اندیشه، نیرو و موتور محرکه برنامه‌ریز در جوامع مختلف به شمار می‌روند و سرمایه‌های ارزشمند دیگر نیز نهایتا توسط سرمایه انسانی راهبری می‌شوند.

واثق کودکان و نوجوانان را آینده‌سازان کشورمان دانست و افزود: کودکان و نوجوانان در آینده‌ای نزدیک وظایف و مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده خواهند گرفت و در این میان برنامه‌ریزی خردمندانه برای این انرژی عظیم بسیار ضروری و با اهمیت است.

امام جمعه اشتهارد افزایش موالید به دلیل افزایش نیروی انسانی در جامعه می‌تواند بسیار خوشحال کننده باشد اما اگر برنامه‌ریزی درستی برای این نیروی انسانی صورت نگیرد این امر می‌تواند یک تهدید به حساب آید.

وی تاکید کرد: اگر برای جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی به موقع، اصولی و درست صورت نگیرد علاوه بر اینکه فرصت بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنان را از دست داده‌ایم زمینه را برای بروز انواع آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراهم کرده‌ایم.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه شهرستان اشتهارد دارای پایه‌های اعتقادی و مذهبی قوی است، گفت: خانواده‌ها باید برنامه‌ریزی و آموزش اصول مختلف برای فرزندان خود را از سنین پایین آغاز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار