رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی:
رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان‌رضوی گفت: در شرایط فعلی، حوزه معدن مهمترین اولویت سرمایه‌گذاری خراسان‌رضوی است.
کد خبر: ۷۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱ 16 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: خراسان‌رضوی اولویت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد که یکی از مهمترین آن‌ها حوزه معدن است. همچنین در حوزه صنایع بزرگ از جمله فولاد و پتروشیمی هم نیاز به سرمایه‌گذاری در استان به‌وضوح دیده می‌شود.

وی با تأکید براینکه برای ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی باید فضای کسب و کار کشور را بهبود بخشید، تصریح کرد: زیرساخت‌های مناسب برای سوق دادن سرمایه به خراسان رضوی ایجاد نشده است.

عضو اتاق بازرگانی مشهد با بیان اینکه سرمایه‌گذاران افرادی تیزهوش و باذکاوت هستند و برای در اختیار قرار دادن پول خود نخست حوزه کسب و کار را مورد بررسی قرار می‌دهند خاطرنشان کرد: برای افزایش میزان سرمایه گذاری خارجی به ویژه در حوزه‌های مورد نیاز باید فضای کسب و کار را بهبود بخشید.

روشنک تاکید کرد: برنامه ریزی برای رشد سرمایه گذاری خارجی تا زمانی که کسب و کار فضای بهتری پیدا نکرده، مثمرثمر واقع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید در حوزه تکنولوژی‌های نوین برای بهبود بهره‌وری صنایع ورود کرد گفت: نخستین موضوعی که در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد سرمایه گذاری برای تکنولوژی‌هایی است که در بهینه سازی مصرف انرژی کاربرد دارند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این حوزه، سرمایه گذاری در ادوات بهینه کردن مصرف آب بسیار مورد اهمیت است گفت: یکی از مهمترین اولویت‌ها، بهسازی بافت فرسوده مشهد است که باید برای آن برنامه‌ای جدی در نظر گرفت.

وی افزود: بافت فرسوده شهر مشهد یکی از نمودهای نامناسب بودن فضای کسب و کار در خراسان رضوی است که ممکن است زمینه بی‌انگیزگی سرمایه گذاران برای ورود به خراسان رضوی را ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار