مدیرعامل صندوق مادر تخصصی حمایت از توسعه کشوری گفت: صندوق حمایت توسعه کشاورزی آذربایجان شرقی از نظر تنوع مدل های خدمتی دارای رتبه خوبی است.
کد خبر: ۷۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ 17 August 2015

به گزارش حبرنگار ما ، مهندس سیدعبدالکریم رضوی اردکانی در جلسه صندوق مادر تخصصی حمایت از توسعه کشوری که با حضور اعضای هیئت مدیره کشوری و مهندس کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: در راستای جذب منابع از بانک ها، باید در مدل های خدمتی خود تغییر رویه بدهیم و با ایجاد شعبات صندوق توسعه کشاورزی شهرستانی، تلاش کنیم تا بصورت حقیقی این شعبات به هم وصل شده و یک شبکه منسجم تشکیل دهند.

وی گزارشی از وضعیت کلی صندوق ها در کشور شامل سرمایه و تعداد آنها و شمه ای از خدمات آنها ارائه کرد و گفت: تعداد کل صندوق ها در کشور در حال حاضر 93 صندوق شامل 32صندوق استانی و 7 صندوق تخصصی محصولی، 42صندوق شهرستانی، 10 صندوق زنان روستایی و 2صندوق منطقه ای منابع طبیعی و چای است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: صندوق ها بایستی حلقه های مختلف تولید را به هم وصل کنند؛ حلقه های مختلفی شامل تأمین مواد اولیه، تولید محصول، فرآوری و فروش محصول تا بتوانند به اهداف اصلی این صندوق دست پیدا نمایند .

مهندس رضوی اردکانی تصریح کرد: سرمایه اصلی ما اعتماد است که باید آن را مواظبت، مراقبت و تقویت کرد همچنین مدل ارائه خدمت صندوق ها و نحوه ارتباط صندوق های استانی با شهرستان باید تعریف شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: نحوه ورود به فعالیت های سرمایه گذاری را طراحی کنید، همچنین برنامه ششم در استان و شهرستان یک فرصت طلایی است، برای آن برنامه ریزی شود.

وی گفت: نرخ تسهیلات پرداختی در صندوق ها 4 درصد است و فلسفه تشکیل صندوق براساس ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی است که مقرر شد پس از ادغام، اموال مازاد وزارت خانه ها به فروش برسد و از فروش این اموال صندوق های بخش کشاورزی تشکیل شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بیان اینکه صندوق های استانی با سهامداری تشکل های فراگیر و صندوق های شهرستانی با سهامداری افراد حقیقی و حقوقی تشکیل شده اند افزود: حداکثر تا 49 درصد سهم این صندوق ها مربوط به دولت و حداقل 51 درصد سهم ملت است ما باید هسته صندوق ها را در استان ها قوی کنیم .

مهندس اشرفی از اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه کشاورزی کشوری نیز در این جلسه گفت: صندوق با تشکیل یک کارگروه ویژه با حضور نفرات فنی و علمی و مجرب می تواند بصورت مرتب و حداقل سه ماه به سه ماه، صندوق را در مدیریت بهینه از نظر فکری مساعدت و یاری کند.

وی گفت: ترویج و آموزش در تبیین اهداف به اعضای صندوق میتواند کمک موثری داشته باشد.

مهندس اشرفی با اشاره به اهمیت برنامه مدون برای حمایت از توسعه کشاورزی پایدار، اظهار کرد: براساس برآورد نخبگان و کارشناسان صاحب نظر در بخش کشاورزی حدود 100 میلیارد دلار نیاز جامعه کشاورزی است که هم از وضعیت فعلی بیرون بیاید و هم توسعه انجام یافته پایدار بماند.

وی با بیان اینکه توسعه کشاورزی بایستی از پایین به بالا باشد، ابراز امیدواری کرد: انشاءا... اعتبارات بلاعوض 85 درصد آبیاری تحت فشار به عنوان تسهیلات بانکی بلند مدت بدون بهره پرداخت شود تا شاهد افزایش راندمان کار باشیم.

مهندس اشرفی در پایان تاکید کرد: باید اعتبار صندوق توسعه کشاورزی استان از محل اجرای ماده 12 تخصیص یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار