کارشناس حفاظت و حمایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: ۲۹۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در جنگل‌های روستایی ثلاث باباجانی، جوانرود و دالاهو نصب و راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۸۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 01 October 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان الهه محمدی اظهار کرد: امروزه علیرغم پیشرفت علم، نگرانی انسان در نگه داری از طبیعت پیرامون خود به علت استفاده از منابع تجدید ناپذیر و سوخت‌های آلود کننده محیط زیست افزایش یافته است.

وی افزود: برای حل مشکل باید به دنبال انرژی‌های جدید و جایگزین باشیم. یکی از در دسترس‌ترین انرژی ها، انرژی خورشید است.

محمدی با بیان اینکه انرژی خورشید پاک، ارزان و بی پایان و هم چنین به راحتی قابل ذخیره بوده و عظیم‌ترین منبع انرژی در جهان می‌باشد عنوان کرد: در مناطق جنگلی فاقد لوله کشی گاز رسانی که همواره وابستگی به جنگل جهت تأمین سوخت و گرم کردن آب وجود دارد، استفاده از انرژی‌های خورشیدی می‌تواند سهم مهمی در کاهش قطع جنگل و یا کاهش هزینه‌های تهیه سوخت جهت گرم کردن آب داشته باشد.

این کارشناس با اشاره به اینکه در اجرای پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در قالب قرارداد‌های اجرایی مطابق با سیاست‌های دفتر فنی حفاظت و حمایت، تا پایان سال ۹۷ موفق به نصب و راه اندازی تعداد ۲۳۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستا‌های جنگلی شهرستان‌های ثلاث، جوانرود، دالاهو گردیده است. افزود: در همین راستا در سال ۹۸ تعداد ۶۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، صیانت و بوم سازگان زاگرس تهیه و در حال نصب و راه اندازی می‌باشد.

محمدی در پایان تصریح کرد: طبق برآورد تخمینی با توجه به مصرف متوسط سوخت هرخانوار روستایی جهت گرم کردن آب و استحمام، سالیانه از قطع حدود ۳۵۰ درخت جلوگیری می‌شود. هم چنین در صورت استفاده از کپسول، حداقل هزینه خرید یک کپسول در ماه برای خانواده‌های روستایی کاهش می‌یابد. امید است با گسترش استفاده از انرژی‌های خورشیدی در زمینه سوخت و گرمایش، بتوان نقش مهمی در حفاظت از جنگل‌ها و جلوگیری از تخریب ایفا نمود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار