مسوول هماهنگی امور شهرستان های اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: حفظ آثار باستانی و میراث فرهنگی نیازمند به عزم ملی است.
کد خبر: ۷۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 18 August 2015
به گزارش تابناک یزد حسین بهشتی نژاد در جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان اردکان با بیان اینکه این انجمن ها احیا می شود ، افزود : هدف از ایجاد انجمن های میراث فرهنگی استفاده از ظرفیتهای آن دستگاه دولتی و بکارگیری اشخاص علاقه مند به میراث فرهنگی و گردشگری است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در بحث گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ظرفیت های خوبی در استان یزد و شهرستان اردکان وجود دارد ، اظهار کرد : کارکنان به تنهایی توان این کار را ندارند بنابراین با بکارگیری متخصصین و علاقه مندان می توان زمینه توسعه و رونق گردشگران را مهیا کرد.
این مسوول خاطرنشان کرد : به استناد بند الف ماده پنج اساسنامه انجمن های میراث فرهنگی شورای سازمان میراث فرهنگی، اعضای انجمن میراث فرهنگی یزد منصوب شدند که در این راستا دستگاه ها موظفند برای اجرای وظایف و اختیارات انجمن ها مشارکت، مساعدت، همکاری و همیاری داشته باشند.
فرماندار اردکان نیز در این نشست حفاظت و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی با توجه به گستردگی و غنای میراث فرهنگی در اردکان که طیف فرهنگی گسترده ای را تشکیل می دهد از عهده یک تشکیلات اداری خارج است و همکاری آحاد مردم را می طلبد.
حسین اسماعیلی با بیان اینکه مردم باید با نقش میراث فرهنگی در وضعیت فعلی زندگی، اقتصاد، سیاست و فرهنگ خود آشنا شوند ، افزود : آثار تاریخی، اسناد هویت ما هستند و بدون آنها هیچ پیشینه ای برای عرضه کردن به جهانیان نخواهیم داشت.
دبیر انجمن میراث فرهنگی اردکان نیز در این نشست با معرفی و تعریف تاریخ و تمدن و میراث فرهنگی در دنیا و بخصوص ایران و مشکلات و محرومیت های این حوزه و چگونگی تشکیل و رشد سازمان میراث فرهنگی کشور بحث خود را ادامه داد.
محسن میرجانی با طرح مشکلات و موارد اضطراری در حوزه میراث فرهنگی اردکان بخصوص بلاتکلیفی پروژه پردیسان و نیز معرفی فعالیت ها و پروژه های مرمتی صورت گرفته و نیز در دست اجرای اداره میراث فرهنگی اردکان و ضمن خوشحالی از تشکیل این جلسه، بر تداوم و قوت این جلسات تاکید کرد .
اردکان دارای سه انجمن رسمی در حوزه میراث فرهنگی شامل انجمن حامیان میراث کهن، انجمن چارسوق کویر و حامیان میراث ترک آباد و همچنین دارای 238 اثر باستانی به ثبت رسیده است .
اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار