وزیر نیرو با بیان اینکه در مازندران ۱۰ سد در دست مطالعه است، گفت: مشکل آّب شرب و کشاورزی استان های شمالی در یک برنامه ۱۵ ساله برطرف می شود.
کد خبر: ۷۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 18 August 2015
به گزارش تابناک حمید چیت‌چیان شامگاه دوشنبه درنشست شورای اداری استان مازندران گفت: 400 میلیون مترمکعب آب مازندران از طریق سد و 300 میلیون مکعب آن از طریق آبندان‌ها تامین می‌شود.اظهار داشت: امیدواریم با ساخت سدهای گلورد و هراز مشکل آب شرب و اراضی کشاورزی شهر و روستای استان مرتفع شود.وی بیان کرد: با ساخت ۱۰ سد درحال مطالعه ۴۵۰ میلیون متر مکعب بر ظرفیت آب های سد استان اضافه می شود.زیر نیرو تصریح کرد: 15 هزار هکتار شبکه آبیاری زهکشی در دست بهره‌وری است و در آینده 170 هزار هکتار به شبکه آبیاری زهکشی اضافه می‌شود.
وی تصریح کرد: نیمی از آبهای سطحی استان به دلیل نبود مدیریت یکپارچه حفاظت منابع آب هدر می رود.
چیت چیان با بیان اینکه بیشتر آب مصرفی از آبهای زیرزمینی است، اذعان داشت: با بهره برداری از سدهای استان مشکل آبی شهرهای استان برطرف می شود.
چیت‌چیان اظهار کرد: در یک برنامه منسجم کل استان مازندران به 9 منطقه تقسیم شده که درباره هر یک از آنها اقداماتی در دست اجرا است.
وی درباره نیروگاه نکا گفت: این نیروگاه دومین نیروگاه بزرگ کشور است و نیز نیروگاه سیاه‌بیشه که اولین نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای کشور است برای تامین برق استان کافی نیست.
وی با بیان اینکه دو نیروگاه نکا و سیاه بیشه پاسخگوی نیاز و تکاپوی استان را نیست، تصریح کرد: در سال جاری برخی از نقاط استان دچار خاموشی شده است.
چیت چیان به ساخت دو نیروگاه بزرگ در نوشهر و سرخرود اشاره و اظهار داشت: با رفع مشکل زیست محیطی بیش از ۷۰۰ مگاوات نیروگاههای برق آبی در رودخانه های استان برای تامین برق مورد بهره برداری قرار می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار