مساجد و کانون های فرهنگی هنری بهترین و بالاترین ظرفیت فرهنگی مذهبی خودجوش مردمی برای جذب نسل جوان در تبیین مفاهیم ارزشی و اخلاقی دینی با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) به ویژه واقعه عبرت آموز و انسان ساز کربلا است.
کد خبر: ۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰ 25 February 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از شبستان،ذجواد دهقانی آرانی، دبیر کنگره حضرت ابالفضل(علیه السلام) کاشان- آران و بیدگل، سه شنبه شب(5 اسفند) در مراسم جشن میلاد حضرت زینب(سلام الله علیها) و آیین اختتامیه تقدیر از برندگان مسابقه ملی کتاب خوانی کنگرهحضرت ابوالفضل(علیه السلام) کاشان- آران و بیدگل، با تبریک میلاد پیام رسان عاشورا در کربلا گفت: امام جماعت و اعضای هیات امنای مسجد قمر بنی هاشم میدان امام رضا(علیه السلام) کاشان و اعضای کانون این مسجد در راستای بهره گیری از این ظرفیت اقدام به برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی این کنگره از کتاب تشنه تر از آب کردند.

 

وی با تقدیر از تمامی افراد و نهادهای حقیقی و حقوقی که با کنگره در اجرای این مسابقه همکاری مادی و معنوی داشتند، افزود:کانون و مسجد قمر بنی هاشم میدان امام رضا(علیه السلام) کاشان به عنوان دو پایگاه مستحکم فرهنگی و عبادی، منشا اقدامی ارزشی با محوریت اهل بیت(علیه السلام) خاصه حضرت ابالفضل العباس(علیه السلام) و برکات متعدد آن شد.

 

*فعالیت کنگره در روز میلاد حضرت ابوالفضل (علیه السلام)کلید خورد

 

به گفته وی، کنگره حضرت ابوالفضل(علیه السلام) کاشان- آران و بیدگل، که از 12 خرداد همزمان با روز میلاد حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) طی مراسم افتتاحیه آغاز شد تاکنون برنامه های فرهنگی مذهبی سازنده و پرمحتوا از جملهچاپ کتاب تشنه تر از آب" در شان ساقی کربلا تالیف حجت الاسلام مهدی خدامیان آرانی، اجرای مسابقه ملی کتابخوانی این کتاب، ترجمه این کتاب به دو زبان انگلسی و فرانسه توسطسید علی شمس و زهرا سادات شمس نیا به صورت رایگان، راه اندازی سایت کنگره به آدرسwww.abbas133.irو سایت ثبت نام سربازان فرهنگی ابالفضل(علیه السلام) را در کارنامه عملی خود ثبت کرده است.

 

این فعال فرهنگی مذهبی تصریح کرد: تعداد 72 نفر به تعداد یاران امام حسین(علیه السلام) از گروه سنی شیرخوارتا فرد مسن با تحصیلات ابتدایی تا دکترا در سایت سربازان فرهنگی ابالفضل(علیه السلام) ثبت نام کردند که برنامه های ویژه این افراد در آینده اعلام می شود.

 

*تبیین بصیرت و ولایت مداری حضرت عباس(علیه السلام) هدف مسابقه کتابخوانی بود

 

دهقانی آرانی، در ادامه تبیین ابعاد شخصیتی باشکوه و عظمت حضرت ابالفضل العباس(علیه اسلام) که بصیرت،فداکاری و ولایت مداری در اوج و راس شخصیت آن حضرت است را هدف از برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی از کتاب تشنه تر از آب برشمرد.

 

وی،نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج سبک زندگی اسلامی، معرفی مفاهیم ارزشی و شعائر اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه در سال اقتصاد و فرهنگ برشمرد.

 

به گفته وی، کانون فرهنگی هنری همت مسجد قمر بنی هاشم میدان امام رضا(علیه السلام) کاشان منشا اقدامی ارزشی با محوریت اهل بیت(علیه السلام) خاصه حضرت ابالفضل العباس(علیه السلام) و برکات متعدد آن در برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی کنگره واجرای مراسم اختتامیه آن به همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان شد.

 

*برگزاری همایش تخصصی مقاله نویسی در شان حضرت عباس(علیه السلام)

 

این کارشناس علوم قرآنی از برگزاری همایش تخصصی مقاله نویسی در شان حضرت عباس(علیه السلام) با همکاری بسیج اساتید دانشگاهیان کاشان خبر داد.

 

دهقانی آرانی تصریح کرد: قول همکاری غلامرضا حسنی مقدم،مسوول بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کاشان مبنی بر اجرای همایش تخصصی مقاله نویسی در شان حضرت عباس(علیه السلام) در سطح دانشگاه های کشور از آثار وبرکات پیوسته این کنگره است.

 

وی در پایان با تاکید بر فعالیت و تلاش منظم و برنامه ریزی شده کمیته های ده گانه کنگره گفت:از تمامی افرادی که طی مدت اجرای برنامه های مختلف کنگره که همکاری مادی و معنوی داشتند به ویژه فعالان اقتصادی بخش خصوصی به عنوان خیرین تامین کننده هدایای مراسم اختتامیهتقدیر و تشکر کرد و اجر و ثواب زحمات آنها را از درگاه ایزد منان با عنایت اهل بیت(علیه السلام) خاصه حضرت عباس(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها) خواستار شد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار