معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: کاروانسرای مشیرالملک برازجان به لحاظ قدمت، ارزش تاریخی و بافت معماری می تواند با میدان نقش جهان اصفهان برابری کند.
کد خبر: ۷۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 18 August 2015
 ناصر امیرزاده سه شنبه در جمع مسئولین دشتستان افزود: وجود آثار باستانی و تاریخی ملی ثبت شده و ابنیه هایی با بافت ارزشمند بجا مانده از گذشتگان که هویت تاریخی و فرهنگی شهرستان دشتستان است نشانه از این دارد که دشتستان مهد تمدن و فرهنگ است.

وی یادآور شد: از جاذبه های طبیعی و گردشگری دیگر این شهرستان وجود نخلستانها، آبشارها و مناطق خوش آب و هوای کوهستانی است که همگی ظرفیت و پتانسیل بالایی برای توسعه صنعت گردشگری و تفریحی شهرستان محسوب می شود.

امیرزاده بیان داشت: کاروانسرای مشیرالملک برازجان از جمله آثاری است که در دست مرمت و بازسازی است و توسعه و ساماندهی حریم و میدان اطراف آن نیز در دستور کار است که برای آزادسازی حریم اطراف آن 20میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

این مسئول تصریح کرد: این اثر تاریخی یکی از زیباترین آثار ملی کشور است که با ساماندهی و ملحق کردن محیط پیرامون آن می تواند به مکانی تفریحی و گردشگری منحصر بفردی تبدیل شود.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: بیش از 17میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای برای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دشتستان اختصاص یافته است.

امیرزاده خاطرنشان کرد: چهارمیلیارد ریال برای مرمت و بازسازی کاروانسرای مشیر برازجان، 10میلیارد ریال برای زیرساخت های گردشگری طرح های امید سعدآباد و آبپخش و 300 میلیون ریال برای ساماندهی پل مشیر و کاروانسرای مجاور آن هزینه می شود.

وی گفت: همچنین یک میلیارد ریال برای بهسازی و مرمت کاخهای بردک سیاه و چرخاب، یک میلیارد ریال برای بهسازی محیط اطراف آبشارهای شهرستان، 500 میلیون ریال برای آبشار فاریاب و 500 میلیون ریال نیز برای مرمت کوشک اردشیر در نظر گرفته شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار