معاون فنی، ایمنی و بهره‌برداری حمل و نقل و پایانه‌های مازندران گفت: در راستای ارتقای ایمنی تردد و پیشگیری از تصادفات رانندگی، تابلوهای غیرمجاز حاشیه راه‌های برون‌شهری استان جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۷۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 18 August 2015
 به نقل از خبر ارسالی روابط عمومی اداره کل پایانه‌های مازندران عبدالرضا جوادیان کوتنایی اظهار داشت: تابلوها و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها یعنی استقبال از پیامدهای ناگوار ترافیکی و نا امنی شدید در سطح محورها و محدودیت اراضی برای توسعه و تعریض محورها که این مسائل می‌تواند در سطح وسیع‌تر عاملی برای رکود توسعه همه‌جانبه مازندران باشد.
وی در ادامه افزود: مطابق قانون ايمنی راهها، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه های کشور صرفا با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و در استان ها با مجوز اداره کل حمل و نقل و پایانه ها انجام مي گيرد ولی گاهی مشاهده می شود که برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به دلیل ناآگاهی از قوانین و مقررات به صورت خودسرانه اقدام به نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه ها می کنند که این اقدام آنها، باعث ديده نشدن تابلو های راهنمايی و رانندگی توسط رانندگان شده و در نتيجه با بروز اختلال در تردد ايمن وسايل نقليه منجر به سوانح رانندگی خواهد شد.
معاون فنی، ایمنی و بهره‌برداری حمل و نقل و پایانه‌های مازندران تصریح کرد: مطابق قانون ایمنی راه‌ها، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های کشور صرفاً با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در استان‌ها با مجوز اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها انجام می‌شود.
جوادیان با اشاره به اینکه مشاهده شده برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به‌دلیل نا‌آگاهی از قوانین و مقررات، به‌صورت خودسرانه اقدام به نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه‌ها می‌کنند، اضافه کرد: این اقدام آنها، باعث دیده نشدن تابلوهای راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان شده و در نتیجه با بروز اختلال در تردد ایمن وسایل نقلیه، منجر به سوانح رانندگی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان و آگاهی از اصول مکان‌یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور و ترافیک، ضمن نصب تابلو با گرفتن مجوز به ارتقای ایمنی تردد کمک کنند.
معاون فنی، ایمنی و بهره‌برداری حمل و نقل و پایانه‌های مازندران افزود: در غیر این صورت تابلوهای نصب شده به‌عنوان تابلوهای غیرمجاز شناخته شده و طبق قوانین و مقررات نسبت به قلع و قمع و جمع‌آوری آنها اقدام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار