معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری طرح بسیج ملی پیشگیری از پوکی استخوان در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۷۹۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹ 27 October 2019

عبدالرسول همتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از ۹ تا ۱۷ آبان با شعار «پیشگیری از پوکی استخوان با تشخیص به موقع» در استان فارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه هدف این طرح بانوان بالای ۵۰ سال هستند، افزود: در طرح بسیج ملی پیشگیری از پوکی استخوان ابتدا میزان خطر ابتلا به این عارضه در افراد ارزیابی و در صورت نیاز سنجش تراکم استخوان انجام می‌شود.

دکتر همتی افزود: پوکی استخوان از اصلی‌ترین بیماری‌های دوران سالمندی است و بر اساس آمار در کشور ما از هر سه زن و از هر پنج مرد بالای ۵۰ سال، یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را در طول عمر خود تجربه می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پوکی استخوان بیماری خاموش و بدون علامتی است که بیشتر افراد تا زمانی که دچار شکستگی استخوان در ناحیه مچ دست، ستون مهره‌ها و یا لگن نشوند از بیماری خود بی اطلاع هستند.

دکتر همتی افزود: خطر ابتلا به این بیماری در افرادی که دارای سابقه خانوادگی هستند، خانم‌هایی که در سن یائسگی قرار دارند، افرادی که رژیم غذایی آن‌ها فاقد کلسیم و ویتامین دی کافی است و کمتر در معرض نور خورشید هستند و افرادی که از برخی دارو‌ها نظیر کورتون، داروی تشنج، داروی ضد سرطان و داروی ضد انعقاد استفاده می‌کنند، بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار