معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به جمعیت 40 میلیون نفری بیمه شدگان سلامت در کشور گفت: از این تعداد 30 میلیون نفر بیمه شده رایگان هستند.
کد خبر: ۷۹۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 31 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، کوروش فرزین در همایشی که به مناسبت هفته بیمه سلامت در کرمانشاه برگزار شد، به تشریح برخی مشکلات موجود در سازمان بیمه سلامت و برخی برنامه‌های پیش‌روی این سازمان پرداخت.

فرزین با اشاره به سقف گذاری اعتبارات بیمه سلامت از سال 1397 گفت: این برنامه از سوی سازمان برنامه و بودجه به سازمان بیمه سلامت ابلاغ شده و هزینه‌کرد مازاد بر سقف اعتبارات تعیین شده جرم انگاری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به توافق سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت برای ایجاد صف انتظار برای انجام اعمال غیراورژانسی بیماران، گفت: با این حال در تیرماه امسال مصوب شد تا بیمارستانها در مرداد و شهریور بدون سقف به وضعیت درمان مراجعان بپردازند، با این حال مشاهده کردیم که علی رغم برداشتن سقف، خود دانشگاه های علوم پزشکی عملا وارد فاز مدیریت هزینه شده و حتی به سقف تعیین شده قبلی هم نرسیده بودند.

وی در ادامه درخصوص پرداخت مطالبات مراکز درمانی گفت: در حال حاضر تنها سه تا چها رماه از سال گذشته و حدود یک ماه از امسال را به مراکز درمانی بدهکاریم.

فرزین با اشاره به کاهش اعتبار 20 درصدی بودجه سازمان بیمه سلامت گفت: اگر برای هر سازمان کاهش بودجه اعمال می‌شود، برای سازمان بیمه سلامت که ارائه دهنده خدمات به بیماران است نباید این اتفاق بیفتد.

وی افزود: درحال حاضر 40 میلیون بیمه شده سلامت در کشور داریم که از این تعداد 30 میلیون نفر مشمول بیمه رایگان هستند و خدمات دهی به این تعداد بیمه شده اعتبار می‌خواهد و نباید از اعتبارات این سازمان با این حجم وسیع خدمات کاسته شود.

فرزین با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی ارزیابی وسع در شهریور امسال گفت: دولت در حال حاضر به سمت هدفمند کردن خدمات سلامت پیش می رود و با این طرح قطعا افراد نیازمند واقعی برای دریافت خدمات سلامت شناسایی می‌شوند.

وی افزود: با اجرای این طرح افراد فاقد پوشش بیمه ای که حدود هفت میلیون نفری در کشور می شوند هم می‌توانند برای بیمه اقدام کنند که بر اساس ارزیابی وسع آنها مشمول بیمه رایگان یا سایر صندوق های بیمه‌ای می‌شوند.

فرزین در ادامه از تشکیل بانک اطلاعاتی بیمه شدگان در سازمان بیمه سلامت خبر داد و افزود: 70 درصد زیرساخت‌های راه اندازی این بانک اطلاعاتی انجام شده و تا پایان سال مابقی کار انجام می‌شود و تمام بیمه‌ها مکلف هستند اطلاعات بیمه شدگان خود را به این بانک بدهند تا همپوشانی بیمه‌ای مرتفع شود.

وی گریزی هم به تحریم های کشور داشت و افزود: این تحریم ها فرصتی شده تا با مدیریت درست منابع روی پای خودمان بایستیم. به جرات می گویم آنقدر منابع و امکانات در کشور داریم که با یک مدیریت درست اگر مرزهای کشور کلا بسته شود و یک قطره نفت هم به فروش نرسد باز هم می‌توانیم با ظرفیت داخل پاسخگوی نیازهای کشور باشیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار