کد خبر: ۸۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 22 August 2015

معاون عمرانی استاندار البرز بر رفع بافت‌های فرسوده در این استان تأکید کرد و گفت: در این استان 16 شهر استان البرز درگیر بافت‌های فرسوده و مشکلات آن هستند.

هیربد معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلاتی که استان البرز با آن مواجه است، وجود بافت‌های فرسوده است که متأسفانه به رغم فرهنگ‌سازی‌های مختلف برای رفع این بافت‌ها اما همچنان ساکنان این بافت‌ها مشارکت و همکاری‌های لازم را به منظور رفع بافت‌های فرسوده انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: وجود بافت‌های فرسوده در این استان البرز علاوه بر تهدید چهره شهرها را نیز برهم زده است و چهره نازیبایی را به آن می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه مسئولان باید تلاش خود را برای رفع این بافت‌ها دو چندان کنند، افزود: وجود این بافت‌ها برای مردم و استان به عنوان تهدیدی است که باید هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

معصومی خاطرنشان کرد: البته اقدامات مناسبی از سوی مسئولان در این زمینه انجام شده است اما با توجه به وسعت وجود این بافت‌ها در استان البرز این تلاش‌ها کافی نبوده و لازم است ساماندهی اساسی در این زمینه صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار البرز با بیان اینکه در حال حاضر 16 شهر استان البرز در مساحتی بالغ بر 1500 هکتار از اراضی بافت‌های فرسوده قرار دارند، ‌تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در این استان در خصوص رفع بافت‌های فرسوده تنها توانسته سالیانه 10 درصد از سطح بافت‌های فرسوده در این استان را با کاهش مواجه کند که این بسیار کم است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ستادی برای پیگیری و ساماندهی این بافت‌ها در استان البرز صورت گرفته است، افزود: در این راستا فرمانداران شهرستان‌ها به عنوان رؤسای ستاد و 5 شهردار در مناطق شهری به عنوان دبیر معرفی شده‌اند تا فرآیند ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری را کلید بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار