پاسخ برومند به اظهارات افضلی فرد
آقاي افضلي فرد خود رياست مجمع نمايندگان مگر چه آش دهن سوزي است كه شما اينگونه براي دبيري اش برافروخته شده و اينچنين بدور از اخلاق و ادب جار و جنجال به پا مي كنيد؟! كمي هم خويشتن داري و بزرگ منشي از خود نشان دهيد تا آنگونه كه دم از سليماني مي زنيد كمي هم شايستگي اش را داشته باشيد.
کد خبر: ۸۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 23 August 2015

حجت الاسلام برومند نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی و رئیس فعلی مجمع نمایندگان استان در پاسخ به اظهارات منتشر شده از طرف آقای افضلی فرد در رسانه ها، جوابیه ای را ارسال کرده است که عینا منتشر می شود.

تابناک اردبیل آمادگی دارد در این رابطه پاسخ ها و نقدهای احتمالی از طرف آقای افضلی فرد را نیز بدون هیچ چشم داشتی در جهت روشنگری افکار عمومی منتشر کند. و اما متن جوابیه دفتر آقای برومند به این شرح است:

اخيرا آقاي افضلي فرد در پي عزل شدن از دبيري مجمع نمايندگان استان اردبيل مشابه عادت مالوف خود اقدام به هتاكي و جار و جنجال نموده و مطالبي را مطرح نموه اند كه حقيقتا به دور از شان نمايندگي مجلس مي باشد چرا كه لزوم حفظ حرمت افراد بدون هيچ ملاحظه اي هم جزء آموزه هاي ديني و اخلاقي و هم جزء صفات پسنديده انساني است كه در همه جاي دنيا پذيرفته شده مي باشد.

در خصوص مسايل مطرح شده توسط ايشان ابتدا آقاي افضلي فرد را به مطالعه مجدد و فهم مفاهيم نهج البلاغه و الگو برداري از منش والاي اميرالمومنين (ع) دعوت مي كنيم و آيه شريفه "افتومنون ببعض الكتاب و تكفرون ببعض" را ياد آور مي شويم.

اگر واقعا به نهج البلاغه اعتقاد داريد پس به تمام آن معتقد و ملتزم بشويد، كه اگر به تمامش ملتزم بوديد پس اينهمه بي اخلاقي را چگونه توجيه مي كنيد؟! رفتار دون شان كرامت انساني كه مسبوق به سابقه بوده و در موارد ديگري چون پيشنهاد تشكيل استان مرزي و جدا شدن مغان از استان توسط نماينده مردم مغان نيز به همين ترتيب هجمه شما و دوستانتان فضاي مجازي را در نورديد. گويي شما به موضوعاتي كه نام و منافع مغان را شامل مي شود حساسيد.

جناب آقاي افضلي فرد در خصوص حديث شريفي كه از اميرالمومنين (ع) نقل كرديد (نهج البلاغه حكمت 31) بايد گفت كه اولا كار شما مصداق " كلمه حق يراد بها الباطل" است.

دوما امام (ع) چهار عنصر فهم نافذ، علم عميق، قضاوت درخشان و حلم و بردباري را شعبه هاي عدالت دانسته اند كه هر كدام از اين خصوصيات نشانه هايي دارد، يكي از اين نشانه هاي فهم نافذ و علم عميق همانا افتادگي و ادب بسيار و از نشانه هاي قضاوت درخشان نيز اين است كه قضاوت به دور از غرض و مرض بوده و نشانه حلم هم اين است كه در اظهار نظرها به دور از احساسات و هيجانات لحظه اي عمل نمائيم، نه اينكه از فرط عصبانيت سخني گفته و اسير سخن شويم. اي كاش شما در رفتارتان اين شاخصه ها را نشان مي داديد تا باورمان بشود كه شما رطب نخورده ايد و منع رطب مي كنيد.

البته در خصوص سواد و دانش خوشبختانه مطابق قانون فعلي حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد يا معادلش جزء شرايط اوليه نمايندگي مجلس است كه نماينده مغان هم مدرك دانشگاهي و هم مدرك حوزوي داشته و اتفاقا اين شما هستيد كه از مدرك معادل استفاده كرديد و سخن گفتن تان در اين باب شبيه طعنه پياده بر سواره است.

در مورد حضرت سليمان (ع) نيز بايد بدانيد كه حضرتعالي نه رفتار پيامبرانه داريد و نه رويه و منش تان سنخيتي با بزرگان دارد. نمونه رفتار هتاكانه اخيرتان در طول اين چند سال به كرات تكرار شده و عيار شما براي مردم مشخص گرديده است. وگرنه مصطفي افضلي فرد كجا و نعوذ بالله حضرت سليمان (ع) كه جاي خود دارد، نوكران و چاكران حضرت سليمان (ع) كجا. قياسي به غايت نابجا و اشتباه. به نظرم بهتر بود خود را با همان موري كه در خدمت حضرتش بود مقايسه مي كرديد.

آقاي افضلي فرد خود رياست مجمع نمايندگان مگر چه آش دهن سوزي است كه شما اينگونه براي دبيري اش برافروخته شده و اينچنين بدور از اخلاق و ادب جار و جنجال به پا مي كنيد؟! كمي هم خويشتن داري و بزرگ منشي از خود نشان دهيد تا آنگونه كه دم از سليماني مي زنيد كمي هم شايستگي اش را داشته باشيد.

در مورد دفاع از حقوق مردم مغان نيز در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، جنابعالي آنقدر رويتان سفيد ! است كه نيازي به گشودن بحث اش نمي بينيم.

جالب است شما كه در حوزه انتخابيه خود عملكرد قابل ذكري نداريد چطور به خود اجازه مي دهيد نام با عظمت مغان را بر زبان بياوريد؟! جناب افضلي فرد شما لطف فرموده و در منافع و امورات مغان سنگ اندازي نكنيد، كمك و دلسوزي تان پيشكش. جنابعالي اگر توانش را داريد كمي از لاك خود درآييد و با صرف وقت و انرژي لازم مصائب عظيم و مشكلات تل انبار شده حوزه انتخابيه خود را پيگير باشيد.

اتفاقا در همين سفر اخير معاون اول و مشاور رئيس جمهور و وزرا و مسئولين بلند مرتبه كشوري وقتي شما در سرعين مشغول آبتني بوديد اين نماينده مغان بود كه به تفصيل و تفكيك از مشكلات كل استان و مشكلات تك تك شهرستان ها سخن گفته و مطالبه به حق نمود. شما كه مدعي دفاع از حقوق مغان هستيد !!

چطور حتي حاضر به شركت در چنين جلسه مهمي در شهر خودتان نشديد تا حداقل نشان دهيد مشكلات شهرتان برايتان مهم است؟! در خصوص جلسه ياد شده نيز دعوت مي كنيم از نخبگان استان نظر سنجي شود از سه نماينده اي كه سخن راني داشتند كداميك مسايل استان و كشوري را بهتر تشريح كرده و در كنار آن راهكار عملي پيشنهاد داد.

جناب افضلي فرد شما كه در موضوع انتخاب مديرعامل كشت و صنعت صنعت و دامپروري مغان آستين ها را بالا زده ادعا مي كرديد كشت و صنعت و دامپروري مغان يك موضوع استاني است و بايد همه نمايندگان استان مشاركت داشته باشند !! و چه گزينه عام المنفعه اي را هم در آستين داشتيد كه اصلا هيچ نسبتي هم با شما نداشت !!

چطور مي شود كه در موضوع خروج كشت و صنعت از شمول اصل 44 مشاركت نداشتيد؟! چطور مي شود كه در موضوع حق آبه استان از ارس در هيچ كدام از جلساتي كه با وزراي نيرو و كشاورزي و مسئولين برگزار گرديد و بنده و استاندار محترم و برخي نمايندگان استان حاضر بوديم عضو هميشه غايب بوديد؟!

و چقدر عجيب است كه امروز ادعاي همين موضوع را داريد و قيافه حق به جانب گرفته و دم از دلسوزي براي مغان ميزنيد !! به كجا چنين شتابان؟! براي همگان واهي بودن طرح چنين مسائلي از سوي شخص شما هويداست.

البته شمايي كه نماينده مغان را به پيگيري منافع شخصي متهم مي كنيد بايد بيائيد و پاسخ بدهيد كه چرا وقتي ايشان و همكارانشان در كميسيون كشاورزي و امور آب و ساير كميسيون هاي تخصصي با دعوت از وزرا و معاونين وزرا موضوعات اساسي استان و كشور را بررسي مي كردند يا وقتي در حضور مسئولين كشوري مشكلات منطقه و استان را مطرح مي نمودند كجا تشريف داشتيد؟!

لطفا بيائيد و اطلاع رساني كنيد كه در طول سه سال گذشته چند سوال و تذكر از سوي شما در خصوص مسايل استان وزرا و مسئولين را به مجلس يا منطقه كشيده است؟ فيلم سخنان ايشان و شما در حضور رئيس جمهور موجود است و فيلم هاي سخنان ايشان در حضور معاون اول و وزير كشور و بسياري از مسئولين و غيبت هاي شما در بيشتر اين جلسات نيز موجود است و منبع بسياري خوبي براي قضاوت عموم مي باشد.

همكار عزيز شما و دوستانتان كه آنقدر در خصوص الحاق به منطقه آزاد ارس مخالفت كرديد و قضيه ايجاد منطقه آزاد اردبيل را پيشنهاد داديد چرا در هيچ كدام از جلسات بررسي لايحه منطقه آزاد اردبيل و تهران در كميسيون اقتصادي مجلس كه كميسيون اصلي است شركت نمي كنيد؟

حتي نمي دانيد چند جلسه براي بررسي اين موضوع شكل گرفته است. چرا هيچ كدام از دوستان حتي نمي دانيد كه جلسه ياد شده چه زماني برگزار شده و بنده به عنوان تنها نماينده حاضر از استان اردبيل چه سخناني گفته ام و نظر اعضاي كميسيون چه بوده است؟ در حالي كه تمام نمايندگان استان ايلام در جلسه ياد شده حاضر بودند.

اما همكار محترم در خصوص قضاوت مردم. صد البته كه در اين يك مورد درست مي گوئيد و اين مردم هستند كه در همه دوره هاي گذشته با راي خود به نمايندگان نمره داده اند و اين بار نيز مستثني نيست، مردم نمره خواهند داد و اما اينكه چه نمره اي بدهند شما يك نفر صلاحيت گفتنش را نداريد.

زيرا بر خلاف حجت الاسلام برومند شما در تشخيص نظر مردم همواره اشتباه كرده ايد. نمونه اش انتخابات رياست جمهوري و تطابق راي آقاي برومند با راي عموم مردم و مغايرت راي شما با قاطبه ملت مي باشد. پس شما نمي توانيد كما في السابق پيش بيني نظر مردم را بفرمائيد كه اگر قادر بوديد درك مي كرديد كه نه مردم شريف مغان نظر مساعدي نسبت به حضرتعالي دارند و نه مردم گرانقدر اردبيل، نير و نمين.

در خصوص شكايت از نماينده مردم مغان نيز طبق سوابق حضرتعالي كه عادت به شكايت بي مورد و بلا وجه از روحانيون داريد مثل شكايت از جناب حجت الاسلام سيد كاظم موسوي به دليل شركت در نماز جمعه و تقاضايتان مبني بر جلوگيري مسئولين از حضور ايشان در صف اول نماز جمعه تهران، بعيد نيست در خصوص حجت الاسلام برومند نيز چنين شكايات مضحكي را مطرح نموده و همانقدر كه در مورد ياد شده به نتيجه رسيديد در خصوص نماينده مردم شريف مغان نيز موفق خواهيد گرديد.

همكار گرانقدر در خصوص رياست مجمع نمايندگان نيز اگر به حافظه تان رجوع كنيد احتمالا به خاطر بياوريد كه در يكي از اولين جلسات مجمع مصوب شد كه رياست مجمع به صورت دوره اي بوده و همه نمايندگان استان به طور يكسان و به ترتيب به عنوان رئيس مجمع فعاليت كنند كه مطابق اين مصوبه بنده زمان قانوني مقرر را نه از جهت علاقه به پست و مقام كه از جهت جلوگيري از تضييع حقوق مردم حوزه انتخابيه ام فعاليت خواهم نمود و تصميم شخصي حضرتعالي نمي تواند مخل اين امر گردد، شما عزل شديد و اين كارهايتان فقط باعث مي شود نزد افكار عمومي وجهه خود را بيشتر از دست بدهيد.

در پايان بايد بدانيد چنين جار و جنجالهايي هيچ كمكي به شما نمي كند و هتاكي و بي احترامي شما نسبت به ديگران و از جمله نماينده مردم شريف مغان فقط باعث سنگين تر شدن بار اعمالتان خواهد گرديد. لذا حضرتعالي را به استغفار و اصلاح رويه تان توصيه مي كنيم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
آقای افضلی فرد پاسخ فرمایشات غیر اصولی شما را داده است خلط مبحث نفرمائید
آقای برومند بدلیل مسائل قومی قبیله ای ازمدیر عامل آب منطقه ای حمایت میکند در حالی که اکثر نمایندگان از عملکرد ایشان ناراضی هستند خود استاندار هم نفر جایگزین مطرح کرده بودند ولی چون پسر عموی این فرد قبلا در حوضه انتخابی آقای برومند نماینده بوده بدلیل انتخابات پیشرو از انتصاب ایشان جلوگیری شد و استاندار عقب نشست وآب استان همچنان زمین گیر باقی ماند.در این بلاتکلیفی وزارت نیرو از آب ارس وقزل اوزن خوب ماهی میگیرد!!!!
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
كمي هم خويشتن داري و بزرگ منشي از خود نشان دهيد تا آنگونه كه دم از سليماني مي زنيد كمي هم شايستگي اش را داشته باشيد.چمله زیبای بود واقعا با اعلام انتخاب مدیران جدید خیالی که هیچ سابقه خوبی نداشته و حتی نه ازخودشان نه از خانواده شان چنگ و جبهه ندیده ... این هست سلیمانی بودن؟!!!
عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
نمایندگانی که وظیفه خود را نمی دانند
و به جای قانونگذاری به دنبال عزل و نصب مدیران قوه مجریه هستند
مطمئن باشند در اسفندماه مردم مزدشان
را کف دستشان خواهند گذاشت
درود بر نمایندگان وظیفه شناس و قانونگذار برای رفع مشکلات مردم زحمت کش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
موندم بعضی ها چه جور صلاحیت گرفتن و نماینده شدن
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
تبادل نظرات موجب شکوفایی است ومردم در نهایت قضاوت خواهند کرد کاش دعوای زرگری نباشد ولی انچه جای تعجب است متون منتشره میباشد در متن فوق ادعا این است که دفتر اقای برومند نامه را نوشته ولی مکررا از لفظ همکار استفاده شده است شاید این هم نوعی کلاسه دیگه
اردبیلی اصیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
متاسفم برای استانی که بجای پیشرفت و توسعه ، بخاطر قطع الرجالی مردمان اصیلش با چنین اختلافاتی میان مسئولان مواجه است. اردبیل و اردبیلیان اصیل را چنان آزرده اند که یا عطا ماندنش را به لقایشان بخشیده و ساکن غربتکده هایی شده اند و یا آنان که مانده اند همیشه در حاشیه اند. کافی است به مسئولین ادارات ما در استان و بخصوص در شهر اردبیل تاملی نماییم.
پاسخ ها
hamid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
مجید دلبندم قطع الرجال نه قحط الرجال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
بنده به عنوان یک شهروند واقعا متاسفم
به این دلیل که جایگاه وکالت مردم مقدس بوده و (هر دو طرف) باید این طرز فکر را رعایت کنند ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
مجید دلبندم قطع الرجال نه قحط الرجال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
... آبرو ی خیلی از مظلوم ها را با افتراهای واهی چند صباحی نبرید ...
سلیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
واقعابرومند نماینده ای باغیرت وشچاعی است ،وبه همین خاطر اکثر مردم مغان هنوزهم طرفدارایشان هستند،ودرضمن خوب کاری کرده پسرعموی آقای ......نگذاشته مدیرعامل اب استان شوند ،واقعا ازش متشکرم
بی طرف ناظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
من هرچه گشتم در اظهارات هر دو بزرگوار و نظرات طرفدارانشان خدا و مردم را ندیدم . عجب دغدغه دین و دنیایی
!!!!!!؟؟؟/
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
باسلام خداوکیلی هیچکدام ازنمایندگان محترم استان برای این استان کاری مفیدانجام ندادندوهمه اینهاباتوجه به اتمام دوره یک نوع تبلیغات است بااستفاده ازترفند مغان واردبیل و...نمایندگان عزیز مردم دیگر گول این مزخرفات تبلیغاتی شمارانمی خورند.ناگفته نماند هر کدام ازنمایندگان درحوزه انتخابی خودازپستهای کلیدی برای اقوام خویش تاحدودی استفاده کرده اندمانند اقای ...درفرمانداری پا...
پاسخ ها
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
من بانظرهادی کاملا موافقم. لطفا اظهارنظرفرمایید
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
خوبه که در برابر افضلی فرد یک مردی پیدا شده تا جلویش بیاستد...
خانواده شهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
افضلی فرد در دوره جدید باید رد صلاحیت شود تا بیشتر از این بدنام نشود. ایشان با استناد به سخنان ائمه سعی میکند کارهای خودش را توجیه کند حالا هم جنگ بر سر این است که نتوانسته اقوامش را به پست ...برساند پس چنین نماینده ای از جانب مردم غیور اردبیل باعث سرافگندگی است
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
دیگر اسب قدرت افضلی فرد نمیتازد...
مردم را نمیشود گول زد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار