کد خبر: ۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹ 26 February 2015
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: 32 مرکز نیکوکاری در مازندران فعال شده و بیش از 20 مرکز نیز در حال راه‌اندازی است.

به گزارش فارس تیمور طهماسب‌پور در جلسه شورای مدیران که با حضور سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و مدیران استانی برگزار شد، با اشاره به اقدامات کمیته امداد مازندران در ایجاد فضای مناسب برای مددجویان اظهار کرد: 64 درصد زنان سرپرست خانوار مازندران زیرپوشش کمیته امداد این استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه 10 درصد سالمندان استان نیز زیرپوشش کمیته امداد هستند، افزود: کمیته امداد در راستای خدمت‌رسانی به جامعه هدف خود، خدمات مطلوبی ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اهمیت اخلاق‌محوری در راستای حمایت از مددجویان، بر رعایت اخلاق اسلامی و جلب رضایت نیازمندان تاکید کرد.

طهماسب‌پور با بیان اینکه تعامل درون‌سازمانی باید توسعه یابد، تصریح کرد: پرداخت زکات اهمیت دارد و در 13 شهرستان با مشارکت روحانیون مازندران، برای موفقیت و ترویج انفاق و نیکوکاری و مشارکت در افزایش جذب و ترغیب مردم در جمع‌آوری زکات، فعالیت‌های خوبی انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به هماهنگی با ائمه جماعات، تعامل با نمایندگان مجلس و تعامل با مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان در بخش برون‌سازمانی، گفت: این کار سبب پیش‌برد اهداف نهاد مقدس کمیته امداد در راستای خدمت‌رسانی به محرومان می‌شود.

طهماسب‌پور تاکید کرد: نظارت بر اقدامات و عملکرد واحدهای مختلف در کمیته امداد باید توسعه یابد.

وی درباره توسعه شبکه‌های مردمی و ایجاد مراکز نیکوکاری در مازندران بیان کرد: 32 مرکز نیکوکاری در مازندران فعال شد و بیش از 20 مرکز در حال راه‌اندازی است.

این مسئول با اشاره به رویکرد ایجاد مراکز نیکوکاری و واگذاری امور مردم به مردم با محوریت مساجد محل، افزود: تسریع در ارائه خدمات، کاهش نابرابری‌های اجتماعی و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی، توسعه روح انفاق و نیکوکاری، خدمات هدفمند با رویکرد توانمندسازی،گسترش حضور آگاهانه و موثر آحاد جامعه از جمله اهداف ایجاد این مراکز است.

وی ادامه داد: ساماندهی فارغ‌التحصیلان از برنامه‌های کمیته امداد است و در بهمن‌ماه سال‌جاری برای بیش از 100 فارغ‌التحصیل، کارگاه آموزشی برگزار شده است و خدمات مشاوره‌ای نیز انجام شد.

طهماسب‌پور با بیان اینکه تقویت باورهای دینی مددجویان در برنامه کمیته امداد قرار دارد، خاطرنشان کرد: مشاوره دینی و ورود مددجویان مستعد به مراکز حوزوی دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی نرم‌افزار جامع حمایت با انجام دقیق نیازسنجی با اولویت مسکن، تهیه جهیزیه و لوازم منزل در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به تقویت شورای رفاه در افزایش رضایت‌مندی درون‌سازمانی، بیان داشت: افزایش مشارکت خیران نیز از دیگر اهداف کمیته امداد به شمار می‌آید.

طهماسب‌پور در پایان گفت: امسال یک‌هزار نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد در مازندران با مشارکت مردمی به مشهد مقدس اعزام شدند و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده تا سه هزار نفر نیز از این طریق اعزام شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار