مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا
تابناک: مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: کرم گلوگاه هر ساله حدود۳۰ درصد محصول تولیدی کشاورزان را از بین می‌برد، بنابراین آموزش کافی باغداران ازروش‌های پیشگیری و مبارزه با این آفت خطرناک بسیار ضروری و مهم است.
کد خبر: ۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶ 24 January 2015


به گزارش تابناک عبدالرضا تاکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به برگزاری کلاس آموزش مبارزه تلفیقی با کرم گلوگاه در باغ‌های انار شهرضا اظهار داشت: انار به عنوان شاخص‌ترین محصول باغبانی شهرستان شهرضا محسوب می‌شود و حدود 50 درصد سطح زیرکشت باغات را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات باغداران انار شهرضا وجودآفت کرم گلوگاه است، به طوری که هر ساله حدود30 درصد محصول تولیدی کشاورزان را از بین می برد، بنابراین آموزش کافی باغداران ازروش‌های پیشگیری و مبارزه با این آفت خطرناک بسیار ضروری و مهم است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا بیان کرد: اگر چه تاکنون هیچ روش شیمیایی موثری برای مبارزه با آفت کرم گلوگاه ارائه نشده ولی تلفیقی از روش‌های مبارزه بیولوژیک و مکانیکی و رعایت بهداشت باغ تا حد زیادی می‌تواند جمعیت آفت راکاهش و خسارت را به حداقل برساند.

وی تصریح کرد: در راستای آموزش کشاورزان و باغداران و به ویژه انارکاران همه ساله در این ایام کلاس‌های آموزش بهره‌برداران شروع می‌شود و در این کلاس‌های آموزشی، آخرین یافته‌های علمی و اطلاعات مورد نیاز فنی توسط مجرب‌ترین کارشناسان تحقیقاتی و اجرایی استان به فراگیران آموزش داده می‌شود.

تاکی با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی مبارزه تلفیقی با کرم گلوگاه انار با حضور کارشناسان باغبانی، ترویج و حفظ نباتات استان و شهرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: 45 نفر از باغداران حاضر در کلاس با روش‌های کاربردی مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار آشنا شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار