استاندار کرمانشاه اعلام کرد: برای سفر رییس جمهوری به استان، طرحهایی به ارزش 30 هزار میلیارد ریال آماده کرده ایم.
کد خبر: ۸۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 25 August 2015
ابراهیم رضایی بابادی شامگاه دوشنبه (دوم شهریور) به مناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های استان کرمانشاه ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: این طرحها عمدتا در حوزه های زیرساختی از جمله راه، صنایع، تجارت و... می باشد.
به گفته استاندار کرمانشاه تامین اعتبار برای احداث باند دوم بزرگراه کربلا، جذب منابع برای اجرای عملیات ساخت مسیر کرمانشاه به کامیاران، احداث راه کرمانشاه به پاوه، تعیین تکلیف برای ساخت ادامه راه آهن غرب از کرمانشاه تا خسروی و.. از جمله این طرحها می باشد.
رضایی بابادی افزود: با توجه به عقب ماندگیها و توسعه نیافتگی استان کرمانشاه، از رییس جمهوری خواهیم خواست تا توجه بیشتری به استان داشته باشد و در زمینه تخصیص اعتبارات هم نگاه ویژه ای داشته باشد.
وی در مورد اینکه قرار بود، رییس جمهوری در اوایل امسال به استان کرمانشاه سفر کند ولی این سفر محقق نشد اظهار کرد: تاخیر در سفر آقای روحانی به کرمانشاه تا حدی به نفع استان بود و فرصتی به مجموعه مدیریت استان داد تا طرحهای بهتر و با قابلیت عملیاتی تری را بعنوان پیشنهاد در این سفر آماده کنند.

* عملکرد مدیریت ارشد استان مورد تایید دولت است

استاندار کرمانشاه در پاسخ به اظهارنظر برخی از خبرنگاران که عملکرد مدیریت ارشد استان را ضعیف تلقی کردند و از اینکه فعالیتهای انجام شده رسانه ای نمی شود اظهار کرد: مدیریت استان و عملکرد آن مورد تایید دولت می باشد.
وی افزود: نشانه این موفقیت عملکردی، مصاحبه هایی که وزرا در سفر به کرمانشاه دارند و عملکردها را مورد تایید قرار می دهند و نیز سایر اقوالی که در تایید عملکرد مدیریت ارشد استان است می باشد.
رضایی بابادی گفت: کاسته شدن از یک درصد شمار بیکاران استان و ارتقای 6 پله ای رتبه بیکاری استان در بهار امسال، بهبود فضای کسب و کار، آغاز عملیات ساخت پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی چهارم کرمانشاه بزودی، احیای طرح بیواتانول با 2 هزار میلیارد ریال اعتبار، در دستور کار قرار گرفتن ساخت آزاد راه همدان به کرمانشاه، اجرایی شدن مصوبه خودروسازی که در اختلافات سرمایه گذاران گیر کرده بود و بسیاری از شاخصهای عملکردی دیگر نشانه این موفقیت است.
وی همچنین به وضعیت دولت تدبیر و امید در آغاز فعالیتش اشاره کرد و افزود: بخشی از این فعالیتها در زمانی انجام شد که کشور تحت فشار تحریمها و مشکلات سیاست خارجی بود و رشد اقتصادی کمتر از 8/6 درصد، تورم نقطه به نقطه بالای 42 درصد و سایر شاخصهای منفی آن زمان بود ولی اکنون با گشایشی که ایجاد شده، شاهد بهبود فضای کسب و کار و فراهم شدن زمینه برای ورود سرمایه گذاران به کشور و استان کرمانشاه هستیم.
استاندار کرمانشاه همچنین در پاسخ به سووال یکی از خبرنگاران که ادعا کرد، ارتباط مناسب و موثری میان وی با رسانه ها نیست، اظهار کرد: علاقه مندم بصورت مرتب با رسانه ها گفت و گو داشته باشم گرچه بعد از جلساتی که برگزار می شود با صدا و سیما مصاحبه هایی دارم و عملکردها را تشریح می کنم.

** تعامل خوبی با اقوام و مذاهب در استان کرمانشاه برقرار است

وی در پاسخ به این سووال خبرنگار ایرنا که پس از ایجاد معاونت اقوام و اقلیتها در دولت یازدهم و استقرار این معاونت در استان کرمانشاه، چه دستاوردهایی به همراه داشته است، گفت: دولت تدبیر و امید بر رسیدگی به مسایل و خواسته های پیروان سایر مذاهب و اقوام تاکید فراوان دارد.
رضایی بابادی افزود: کرمانشاه، هندوستان ایران است و با وجود پیروان مذاهب مختلف و قومیتهای گوناگون، همواره نماد همزیستی برادرانه و فضای صمیمیت بوده است و با روی کار آمدن دولت یازدهم و نگاه ویژه دولت به این بخشهای جمعیتی، اقدامات موثری از جمله بهره گیری از افراد توانمند اهل سنت و اهل حق استان در مناصب مدیریتی انجام شده است.
وی افزود: ارتباط و تعامل بسیار خوبی میان مدیریت ارشد استان با بزرگان و ائمه جمعه و جماعات اهل سنت و نیز بزرگان و افراد ذی نفوذ اهل حق برقرار است.

** مصوبه قطبیت کشاورزی استان کرمانشاه وجود خارجی ندارد!

خبرنگار ایرنا در سووال دوم خود، این پرسش را مطرح کرد که با وجود اینکه در دولت قبل ادعا شد براساس یک مصوبه، کرمانشاه بعنوان قطب کشاورزی غرب ایران معرفی شده و قرار است اعتباراتی در خور نیز به این استان تخصیص یابد و در آن زمان مدتها تیتر یک اخبار رسانه ها را این موضوع بخود اختصاص داده بود، اما ظاهرا در دولت کنونی از این مصوبه و اجرایی شدن آن خبری نیست، که استاندار کرمانشاه اعلام کرد، چنین مصوبه ای وجود ندارد.
وی افزود: رسانه ها باید در این خصوص تحقیق کنند که چگونه این موضوع که قبلا رسانه ای شده، هم اکنون وجود ندارد.

** مهر تایید بر عملکرد مدیران 2 دستگاه

با اینکه 2 تن از خبرنگاران در سووالاتشان عملکرد مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و ورزش و جوانان را به چالش کشیدند اما استاندار کرمانشاه تاکید کرد که در مجموع از رضایت این مدیران رضایت دارد.
رضایی بابادی گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بعد از انتصاب، تلاشهای خوبی انجام داده و موفق هم بوده است.
وی افزود: در سال گذشته و با حمایتهای معاون نظارت راهبردی رییس جمهوری (محمدباقر نوبخت)، چهار مورد مجوز برای احداث دانشکده دندانپزشکی، پردیس دانشگاه، بیمارستان 540 تختخوابی و اخذ مجوز کمیسیون ماده 215 برای یک بیمارستان محقق شده است که کارنامه قابل دفاعی در حوزه علوم پزشکی استان بشمار می آید.
وی همچنین مدیرکل ورزش و جوانان را براساس گزارشهایی که به او رسیده و نیز برگزاری مسابقات کشتی جام تختی موفق ارزیابی کرد.
استاندار کرمانشاه البته نسبت به انتقاداتی که از مدیرکل ورزش و جوانان از سوی خبرنگاران شد، بی تفاوت نماند و دستور داد تا مجتبی جوهری نشستی با حضور همه خبرنگاران برگزار کند و پاسخگوی سووالات و انتقادات آنان باشد.

** امور تجاری و بازارچه ها

استاندار کرمانشاه همچنین در پاسخ به سووالی در مورد، فعالیتهایی که برای توسعه صادرات و ایجاد زیرساختها در مرزها و بازارچه های استان انجام شده اظهار کرد: مرزهای استان در کنار ظرفیتهای گردشگری از شاخصهای مهم و سند و محور اصلی توسعه استان بشمار می آیند.
وی اظهار کرد: بعد از هشت سال بازارچه تیله کوه را در اواخر سال 93 احیا و فعال کردیم همچنین بازارچه سومار را نیز دایر کردیم.
رضایی بابادی همچنین اقدامات انجام شده در حوزه زیرساختی بازارچه های شوشمی و شیخ صالح را موثر ارزیابی کرد و گفت: با تلاشهای صورت گرفته مجوز کاپیتاژ خودروهای عراقی برای تردد اهالی اقلیم کردستان به درون کشور و استان اخذ شده است.
استاندار کرمانشاه همچنین اخذ مجوز منطقه آزاد قصرشیرین را از اقدامات موثر ارزیابی کرد و افزود: در پی فراهم کردن مقدمات اجرایی کردن این منطقه هستیم.

** طرحهای قابل افتتاح در هفته دولت

رضایی بابادی در مورد طرحهایی که در هفته دولت در استان کرمانشاه به بهره برداری می رسند گفت: 392 طرح با سه هزار و 390 میلیارد ریال اعتبار در این هفته افتتاح می شود.
وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی 23 طرح با اعتبار 2 هزار و 360 میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد که طرحهایی که پشتوانه اعتباری مناسب ندارند کلنگ زنی نخواهد شد زیرا شرط اجرای هر طرحی، وجود اعتبارات قطعی می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار