کد خبر: ۸۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳ 26 August 2015

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با تاکید بر اینکه باید زمینه مشارکت سمن‌ها در هنگام وقوع حوادث فراهم شود، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ سمن و سازمان مردم‌نهاد در سطح استان البرز در حال فعالیت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدرضا عسگری مورودی در نشست استاندار البرز با سمن‌های استان که شامگاه سه شنبه در محل استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد سازمان‌های مردم نهاد علی رغم وجود مشکلات عدیده در این استان قابل تحسین بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به سازمان‌های مردم‌نهاد دارد، افزود: در اردیبشهت ماه سال جاری نشست آموزشی و کارگاهی سمن‌های استان البرز برگزار شد که خروجی خوبی داشت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز یادآور شد: در ماه‌های آینده نشست تخصصی مسائل زیست محیطی با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها در البرز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل روز جامعه نظیر خشکسالی، بحران بی‌آبی و مسائل زیست محیطی در کارگاه‌های آموزشی سمن‌ها صورت می‌پذیرد، تصریح کرد:این کارگاه‌های آموزشی به صورت فصلی و با رویکرد بومی و توجه به مسائل منطقه‌ای برگزار می‌شود.

عسگری مورودی با اشاره به اینکه تکدی‌گری آسیبی اجتماعی است که رفع این معضل بدون کمک و مشارکت مردم و موسسه‌های مردم نهاد میسر نمی‌شود، افزود: کلیه مسائل فرهنگی، اجتماعی و غیره با مشارکت همه جانبه مردم تحقق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه باید زمینه مشارکت مردم در اجتماع فراهم شود، عنوان کرد: در حال حاضر 400 سمن و سازمان مردم نهاد در سطح استان البرز در حال فعالیت است که از این تعداد 12 تشکل مختص بانوان است.

وی با اشاره به اینکه 25 تشکل اجتماعی، 5 تشکل علمی و 33 تشکل و سمن خیریه در سطح استان البرز وجود دارد، اظهار داشت: امید است همه روزه شاهد توسعه کمی و کیفی سازمان ها در استان البرز باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز با تاکید بر اینکه در بخش سلامت 12 تشکل و در بخش گردشگری یک تشکل در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: 21 تشکل تبلیغات اسلامی از جمله سازمان و موسسات مردم‌نهاد است که به خوبی در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان 2 سال گذشته 9 مجوز تشکیل سمن و سازمان‌های مردم نهاد در استان صادر و 12 مجوز نیز در حال بررسی است، بیان کرد: این آمار در سطح شهرستان کرج 11 مجوز صادر شده و 5 مجوز در حال بررسی است.

عسگری مورودی با اشاره به اینکه در بخش بهزیستی 208 مجوز تشکیل سمن صادر شده است، افزود: در بخش بهداشت و سلامت البرز نیازمند مشارکت و مساعدت مردم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه استان البرز در مسیر 14 استان کشور واقع شده و از تعداد 33 حادثه شناخته شده زمینه بروز 28 حادثه در این استان وجود دارد، گفت: باید زمینه مشارکت مردم و سمن‌ها در راستای مقابله با وقوع حوادث فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار