حمیدرضا پیوندی:
به گزارش تابناک سمنان: حمیدرضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با تأکید بر لزوم رطوبت‌گیری پسماند منازل در ایام تابستان گفت: شستشوی مکانیزه شبانه ۸۰ سطل زباله در سمنان برنامه‌ریزی‌شده است.
کد خبر: ۸۴۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 23 April 2020

شستشوی سطل های زباله سطح شهر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی شهرداری سمنان ضمن بیان اینکه در ایام تابستان براثر گرمی هوا و افزایش زباله‌های مرطوب میزان تخریب ماشین‌آلات سازمان مدیریت پسماند شهرداری نیز افزایش می‌یابد، اظهار داشت: رطوبت‌گیری صحیح از پسماند منازل خانگی می‌تواند در کاهش میزان خسارت‌های ناشی از جاری شدن شیرابه‌های زباله در ماشین‌آلات شهرداری مؤثر واقع شود.

وی با تأکید بر اینکه سطل شوری و گندزدایی به‌صورت مکانیزه با سه خودرو در سه ناحیه سازمان مدیریت پسماند انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ریل‌ها و کاورهای سطل زباله نیز روزانه با یک نیسان مجهز به واتر چت نیز روزانه توسط دو نیروی کارگر شستشو و ضدعفونی می‌شوند.
حمیدرضا پیوندی بابیان اینکه این شیرابه‌ها با گرمای هوا بوی نامطبوعی را در فضا پخش می‌کند، افزود: شستشوی مکانیزه شبانه ۸۰ سطل زباله در ایام تابستان برنامه‌ریزی‌شده است.

پیوندی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه سال جاری درمجموع هفت هزار و ۸۰۰ سطل در سه ناحیه شهر سمنان شستشو شده است، تصریح کرد: تنظیف و ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی، جمع‌آوری روزانه ۹ سرویس دپو پسماند بلا صاحب، شاخ و برگ و لاستیک از سطح شهر، واگذاری باکس‌های مکانیزه در اختیار مساجد و امکان مذهبی در صورت نیاز از دیگر اقدامات این سازمان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان اضافه کرد: با مشارکت و همیاری شهروندان در مدیریت پسماندهای خانگی با رعایت مواردی چون کاهش تولید زباله، تفکیک زباله از مبدأ و خروج به‌موقع زباله‌ها رأس ساعت مقرر و رطوبت‌گیری پسماندها جهت پیشگیری از ایجاد قاتل خاموش شیرابه‌ها؛ یاریگر مدیریت شهری و پیام‌آوران پاکیزگی باشند.

وی بابیان اینکه حجم زباله منجر به افزایش هزینه‌های جمع‌آوری، حمل و دفع نهایی آن می‌شود، گفت: درصد بالای رطوبت نیز باعث تخریب سریع ماشین‌آلات جمع‌آوری و حمل و افزایش تولید شیرابه در اماکن دفن و درنتیجه افزایش احتمال آلودگی خاک و منابع آب سطحی می‌شود.

پیوندی همچنین تأکید کرد: کاهش حجم شیرابه زباله با رطوبت‌گیری صحیح پسماندها از منازل و قرار دادن به‌موقع و منظم زباله‌ها رأس ساعت ۱۹: ۳۰ الی ۲۰ شب می‌تواند از خسارت ۲۴۰ میلیون ریالی پیش‌گیری و به حفظ محیط‌زیست و بهداشت عمومی کمک کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار