کد خبر: ۸۴۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 29 April 2020

تأثیر فعالیت‌های رسانه‌ای بر آمادگی جامعه در مقابله با کرونا

     

تابناک/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت‌های رسانه‌ای، آموزش و اطلاع رسانی بر ایجاد آمادگی بیشتر جامعه در مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار موثر بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، بیستمین جلسه کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد مدیریت و مقابله با گسترش کرونا در استان، روز گذشته به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگانی از معاونت سیاسی استانداری، دادستانی، صدا و سیما، خانه مطبوعات، پلیس فتا، فضای مجازی سپاه و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این اداره‌کل برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این جلسه گفت: الحمدلله تا کنون تلاش‌های خوب، مطلوب و بی‌وقفه‌ای توسط کادر درمان، پزشکی و همکاری و همراهی رسانه‌ها، مردم و مسئولان استان صورت گرفته و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در مقابله با کرونا ویروس انجام شده است.

فیروز فاضلی با بیان اینکه در حال حاضر ثبات نسبی در کنترل این بیماری در استان به‌وجود آمده، اما شرایط به هیچ وجه هنوز عادی نشده است، افزود: نیازمند تلاش‌های بهتر و بیشتری برای پیشگیری از شیوع مجدد آن هستیم.

وی اضافه کرد: هجوم دوباره این ویروس خطرناک ممکن است خطرناکتر از مراحل اولیه باشد و عادی جلوه دادن اوضاع و عدم توجه به ثبات بهداشتی می‌تواند مشکلات را دوچندان کند.

مسئول کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد مدیریت و مقابله با گسترش کرونا در گیلان اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت‌های رسانه‌ای، آموزش و اطلاع رسانی بر ایجاد آمادگی بیشتر جامعه در مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار موثر بوده و در حال حاضر یکی از معضلات و مشکلات موجود در سطح بیمارستان‌ها کمبود ذخایر خونی است که جا دارد در این راستا اطلاع رسانی شود و مردم نیز بدون واهمه و بدون ترس از واگیری به مراکز انتقال خون مراجعه و خون اهدا کنند، چرا که همه تدابیر بهداشتی در این راستا اندیشیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار