معاون استانداربوشهر خبر داد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به اجرای طرح‌های امید و مینی فوتبال در شهرها و روستاهای استان بوشهر سرانه فضای سبز و ورزشی استان بوشهر ارتقا یافت.
کد خبر: ۸۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 29 August 2015
فتح الله حقیقی ظهرامروز در آیین تجلیل از بازنشستگان و تقدیر از کارمندان نیروگاه اتمی بوشهر با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسبی برای ارائه خدمات و موفقیت دولت و ارزیابی عملکرد گذشته به منظور رفع نواقص مدل‌های برنامه ریزی خود برای آینده است.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در 2 سال گذشته با وجود مشکلات و موانع بسیار خدمات شایانی برای کشور و مردم به ارمغان آورده است، تصریح کرد: بی تردید موفقیت‌های دولت در سایه حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، همکاری و در صحنه بودن مردم بوده است و لذا برای اجرایی شدن نظرات مردم در زمینه‌های مختلف باید با برنامه ریزی از تمام توان و ظرفیت‌ها استفاده کرد تا خروجی مدیریت خود را به مطالبات به حق مردم نزدیک کنیم.

حقیقی بیان کرد: با وجود تمام شیطنت و دشمنی‌ها در موضوع هسته‌ای که علیه ایران صورت گرفت، دنیا به این باور رسید که ایران کشوری با ثبات و مقتدری است که شایسته است با چنین کشوری از جایگاه احترام رفتار شود.

وی با بیان اینکه دنیا به دنبال انرژی‌های جایگزین نفت هستند گفت: کاهش سهم انرژی از 38 درصد به 28 درصد نشان می‌دهد که دنیا خصوصا قدرت‌های برتر اقتصاد جهانی خاصه کشورهای نوظهور با سرعت نمایی به دنبال انرژی‌های جایگزین نفت بوده‌اند که البته سرمایه گذاری کشورهای نوظهور در این زمینه قابل توجه بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: به سبب ویژگی‌های مثبت این نوع انرژی‌های پاک، طبیعی است همه به دنبال دست یافتن به این دانش استراتژیک باشند و هیچ شخصی حق دخالت و دور کردن دیگران از دست پیدا کردن به چنین دانش‌هایی را ندارد.

حقیقی اظهار کرد: در موضوع هسته‌ای هوش مدیریتی، توانمندی دیپلماسی، پیروزی عقلانی توام با تدبیر، عدم انزوا و اقتدار جمهوری اسلامی ایران تحت راهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، تدبیر رئیس جمهور ، فرزندان شایسته دیپلماسی و ایستادگی ملت بزرگ همیشه قهرمان به اثبات رسید.

حقیقی با اشاره به اینکه دولت در مدت 2 سال اخیر موفقیت های بزرگی در حوزه داخلی کشور علیرغم کاهش قیمت نفت به 40 دلار داشته است، عنوان کرد: کاهش نرخ تورم به 13.8 درصد، مثبت کردن رشد اقتصادی از منفی 5.6  درصد به مثبت، تحت پوشش بیمه قرار دادن افرادی که بیمه نبودن، کاهش قابل توجه پرداختی از جیب مردم در بیمارستان‌ها با میانگین 7 درصد، افزایش غیر نفتی به میزان 13.3 درصد، سهمیه ارزش افزوده بخش نفت، صنایع و معادن به میزان 8.1 و 6.2 و بهبود رتبه جهانی فضای کسب و کار ایران به 130، گوشه‌هایی از موفقیت دولت و نظام در دو سال گذشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به توفیقات دولت در استان اظهار کرد: در استان بوشهر همزمان با آغاز هفته دولت 409 پروژه با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان در گستره آب، برق، راه، مسکن، کشاورزی، بهداشت و درمان، فرهنگی و ورزشی به بهره‌برداری رسید که از نظر تعداد و اعتبارات نسبت به سال 93 به ترتیب 43.4 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به طرح‌های ابتکاری موفق و الگو برای کشور توسط استاندار بوشهر گفت: این طرح‌ها که تحت عنوان طرح امید است از سال 93 شروع که بخشی از آن در 93 به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: بخشی دیگر از این طرح‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد که سبب می‌شود استان در بخش ورزشی سرانه ورزش از 86 سانتی متر مربع به 1.14 متر مربع، در بخش سرانه فضای سبز از 4.6 متر به 7 متر ارتقاء یابد.

حقیقی با اشاره به اجرای طرح بهداشت دهان و دندان گفت: دراجرای این طرح تمام کودکان زیر 14 سال در مرحله نخست رایگان تحت پوشش معاینه دهان و دندان قرار می‌گیرند و رایگان مداوا می‌شوند و دراجرای طرح  غربالگری قلب وعروق تمامی افراد بین 30 تا 40 سال در مرحله نخست رایگان تست قلب می‌شوند.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه ارتقاء سرمایه اجتماعی یکی از اولویت‌های مهم دولت است گفت: دولت تدبیر و امید ارتقاء سرمایه اجتماعی را به عنوان یکی از اولویت های مهم خود قرار داده است.

در این مراسم از بازنشستگان و کارمندان نمونه نیروگاه اتمی بوشهر تجلیل شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار