کد خبر: ۸۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۳ 30 August 2015
بیش از دو سال است که بازی آنلاین کلش آف کلنز یا همان «جنگ قبائل» در کشورمان محبوب شده و برخی از کاربران ایرانی مبالغ ده‌ ها میلیون تومانی برای این بازی هزینه می‌ کنند.

به گزارش تابناک یزد، برخی از کاربران این بازی با اشاره به شیوه طراحی بازی می گویند که روزانه بین 6 تا 12 ساعت از وقت خود را صرف بازی می کنند و ساختار بازی به گونه ای است که برای پیشرفت در آن باید مدام به صورت آنلاین مشغول بازی بود.

امیررضا جوان 27 ساله ای که رکورد کاپ ایران را در این بازی کسب کرده است افزود: وقتی شما شروع به بازی می‌کنید مجبور هستید که هر چند دقیقه یک بار وارد بازی شوید و سری به آن بزنید همین موضوع باعث ایجاد اعتیاد فکری در کاربر می شود.

این بازی تنها در یکی از فروشگاه‌های نرم افزاری بیش از 5 میلیون بار توسط کاربران ایرانی دانلود شده است و ایرانی‌ها با خرید الماس‌‌های مجازی سعی می‌کنند تا سرعت پیشرفت خود را در بازی افزایش دهند.

وی گفت: برای هر حمله در بازی 5 دلار هزینه می کنم و در کل 20 هزار دلار برای این بازی خرج کرده ام که معادل پول ما نزدیک به 70 میلیون تومان می‌شود.

کاربران این بازی ابتدا پول را تبدیل به دلار می‌کنند و سپس به حساب شرکت سازنده بازی واریز می‌کنند تا در نهایت بتوانند از طریق الماس های مجازی که به ازای دلار دریافت کرده اند سرعت خود را در بازی افزایش دهند.

یکی از کاربران بازی می گوید: واسطه هایی هم در فضای مجازی وجود دارند که با دریافت پول به کاربران الماس مجازی می فروشند و با گشت و گذار در اینترنت به سایت هایی بر می خوریم که الماس های کلش آف کلنز را به فروش گذاشته اند.

همچنین کاربر دیگری می گوید: یک سال و نیم است که این بازی را آغاز کرده و تا کنون نزدیک به 3 میلیون تومان خرج کرده است اما برای رشد بیشتر و پیشی گرفتن از رقبا باید حداقل 50 میلیون تومان هزینه کرد.

 نقره کار کارشناس بازی های رایانه‌ای می گوید: زمانی که ما یک عدد کوچک را در تعداد بسیاری از افراد ضرب می کنیم با یک مبلغ درشت مواجه خواهیم شد و هم اکنون کاربران بسیار زیادی در داخل کشور مبالغ مختلفی را به حساب این بازی واریز می کنند و از سوی دیگر هم با صرف وقت فراوان در بازی دچار مشکلات اجتماعی در زندگی می شوند.

کاربرانی که مراحل بازی را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارند می گویند که بازی انتها ندارد و این طور که پیداست کفگیر این بازی هرگز به ته دیگ نمی‌ خورد.

امیررضا که دو سال از عمر خود را پای جنگ قبائل  گذاشته می گوید: سازندگان بازی بسیار زیرک هستند و هر چند ماه یکبار نسخه بروز شده از بازی را منتشر می‌کنند به خاطر همین ما هر چه جلو می رویم به انتهای بازی نمی‌ رسیم.


خبرگزاری صدا وسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار