معاون امور عمرانی استاندار اردبیل خواستار تعیین اماکن جایگزین مراکز درمانی در زمان وقوع بحران شد.
کد خبر: ۸۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 31 August 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی آذرنژاد روز دوشنبه در جلسه کارگروه مدیریت بحران استان اردبیل گفت: به جز بیمارستان امام خمینی (ره) سه بیمارستان دیگر مرکز استان که در زمان وقوع بحران باید به عنوان مراکز درمانی معین عمل کنند، به دلیل طول عمر بالا خود ممکن است دچار حادثه شوند.
وی افزود: زلزله های رودبار، اردبیل و اهر تجربه های تلخ ولی ارزنده ای بودند که باید از آنها استفاده کنیم و در صورت تخریب احتمالی بیمارستان های موجود، مکان جایگزینی همچون سالن های ورزشی یا مدارس مشخص و در زمان بحران از آنها استفاده شود.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در ادامه به تخصیص اعتبارات ماده 12 اشاره کرد و گفت: اعتبارات این محل تنها برای بازسازی نقاط حادثه دیده بوده و نباید در محل دیگری هزینه شود.
او بیان کرد: پروژه های حوادث غیرمترقبه یکساله هستند و دستگاه ها باید در پیش از مبادله موافقت نامه هزینه ها را پیش بینی کنند.
وی افزود: در مواردی اعتبار تخصیص داده شده و دستگاه دوباره خواستار اعتبار شده که این نشان از عدم تسلط لازم در محاسبه هزینه است.
آذرنژاد همچنین اضافه کرد: پیش از آغاز عملیات اجرایی پروژه ها دستگاه ها ابتدا باید از تامین شدن دست کم 50 درصد اعتبار اطمینان داشته باشند و سپس نسبت به مبادله موافقت نامه اقدام کنند چرا که در نهایت خود مدیران زیر سوال می رود.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل عنوان کرد: نیازی به بزرگنمایی در تعداد پروژه ها نداریم و فعالیت مدیران باید بر این امر استوار باشد که پروژه های کمتری آغاز ولی سریعتر به مرحله بهره برداری برسانند.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل هم در این جلسه از اختصاص 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 12 به دو شهرستان خلخال و کوثر خبر دارد.
علی اسلامی اظهار کرد: برای هزینه کردن این اعتبار 25 پروژه با هماهنگی سازمان مدیریت بحران معین شده که از جمله آنها بازسازی بندهای کشاورزی، سدهای ذخیره آب، جاده های بین مزارع، دیوار سیل بند، بازسازی دیوار ساحلی و تاسیسات آبرسانی خسارت دیده است.
وی در ادامه به بیستم مهرماه روز ایمنی اشاره کرد و گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران طی یک هفته برنامه های متنوعی از جمله مانور یک روزه ساعت صفر در قالب حادثه فرضی به منظور ارزیابی میزان آمادگی دستگاه ها و رفع مشکلات آنها اجرا می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل همچنین از افتتاح پروژه برخی دستگاه ها خبر داد که از محل بحران 1393 اعتبار دریافت کردند.
اسلامی در ادامه اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما دستگاه هایی که مخزن سوخت دوم دارند، نسبت به ذخیره سازی اقدام کنند تا در ماه های آینده با مشکل مواجه نشویم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار