مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از بهره‌برداری تمام پروژه‌های مصوب سفر رهبری در حوزه راه و شهرسازی تا انتهای سال‌جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 31 August 2015
عبدالله بهادری با اشاره به منازل سازمانی اظهار کرد: مطابق قانون ماده 8 سامان‌دهی در شهرهای بالای 25 هزار نفر، همه منازل سازمانی باید از طریق مزایده به‌فروش برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: منازل سازمانی که خانواده شهدا، ایثارگران و افرادی که شرایط لازم برای استفاده از منازل را دارند، از این قانون مستثنی هستند و با قیمت کارشناسی این منازل به آن‌ها واگذار می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، تاکنون یک مرحله مزایده برگزار شده و تا پایان سال‌جاری بقیه منازل سازمانی از طریق برگزاری یک مرحله مزایده دیگر تعیین تکلیف خواهند شد.

*ارائه تسهیلات نوسازی به بیش از 8هزار واحد فرسوده در کرمانشاه

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون بحث بافت فرسوده، خاطرنشان کرد: به منظور تحقق قانون حمایت از احیاء، نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری برای تامین مسکن گروه‌های کم درآمد و زوج‌های جوان تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: مبلغ وام و یارانه تسهیلات تا سقف یک‌میلیون و 800 هزار واحد به‌مدت 6 سال و هرسال 300 هزار واحد اختصاص داده شده که سهم استان در سال 94، هشت هزار و 500 واحد بوده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، از این تعداد 723 واحد به بانک‌های عامل معرفی و مابقی در مرحله تکمیل پرونده قرار دارند.

*بهره‌برداری از 143 پروژه مصوب در سفر مقام معظم رهبری

بهادری پروژه‌های مصوب شده در سفر مقام معظم رهبری را بسیار کلان و تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: از محل سفر رهبر 143 پروژه در حوزه راه و شهرسازی با اعتبار 864 میلیارد ریال مصوب شده است.

وی یادآور شد: از مجموع پروژه‌های مصوب، هر ساله 92 پروژه با مبلغ 1200 هزار میلیارد ریال تامین می‌شود که از این تعداد تاکنون  123 پروژه با 234 کیلومتر در حوزه راه‌های روستایی انجام شده است.

به گفته این مسئول، از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری یک پروژه با 11 کیلومتر در حوزه ساخت و توسعه راه و هفت با 56 کیلومتر تاکنون به بهره‌بر‌داری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به پروژه‌‌های بهره‌برداری شده در حوزه ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی، بهره‌برداری از 9 پروژه با 196 میلیارد را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد.

بهادری افزود: در حوزه توانمندسازی حاشیه شهر نیز سه پروژه با 260 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و در حوزه نوسازی ماشین‌آلات راهداری نیز 41 میلیارد ریال هزینه شده است.

*پروژه‌های در دست اقدام سفر مقام معظم رهبری

این مسئول به 92 پروژه در دست اقدام با یک‌هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان از یک پروژه در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها، به‌طول هشت کیلومتر و 51 درصد پیشرفت فیزیکی نام برد.

وی ادامه داد: 75 پروژه نیز در حوزه راه‌های روستایی با 290 کیلومتر و 40 درصد پیشرفت فیزیکی و سه پروژه در حوزه راهداری به طول 17 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی 30 درصد در دست اقدام است.

به گفته بهادری، در حوزه فنی اجرایی و ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی نیز 13 پروژه با 39 هزار و 327 مترمربع و با پیشرفت فیزیکی 27 درصد در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمام پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار