مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیرو ایران گفت: با بهره‌برداری نیروگاه تلمبه ای ذخیره ای سیاه بیشه، سهم سه‌درصدی نیروگاهی آسیا به ایران تعلق یافته است.
کد خبر: ۸۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 01 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از مهر سید محمدرضا رضازاده پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای سیاه‌بیشه به بیان تاریخچه احداث نیروگاه سیاه‌بیشه پرداخت و گفت: در تیرماه ۹۳ بهره‌برداری آزمایشی از این نیروگاه انجام شد و تولید تجاری برق نیز از تیرماه ۹۳ شروع‌شده اما از اردیبهشت‌ماه سال جاری، چهار واحد نیروگاه وارد مدار شده است.
وی بیان داشت: تاکنون هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث نیروگاه تلمبه‌ای سیاه‌بیشه هزینه شده است که بخشی از اعتبارات از طریق مشارکت تأمین‌شد. با توجه به سود اوراق نیازمند است تا اموال بخش خصوصی برای تأمین سود واگذار شود و به تعادل بانکی در تحقق اوراق مشارکت دست‌یابیم.
رضازاده بیان داشت: با افتتاح نیروگاه سیاه‌بیشه به‌طور متوسط روزانه در ایام تابستان جاری ۵۰ هزار مگاوات ساعت تولید برق صورت گرفته که نقش مهمی در تعادل برق داشته است.
وی حفر شفت ۵۰۰ متری با شیب ۶۵ درصدی برای این نیروگاه یکی از شاهکارهای مهندسی ایرانی دانست و گفت: لازم است طرح ارتقای نیروگاه توسط دولت و وزارت نیرو مورد لحاظ قرار گیرد تا شاهد افزایش توان تولید برق تجاری باشیم.
وی گفت: با ایجاد تعادل در شبکه برق کشور و قابلیت ذخیره‌سازی منحصربه‌فرد نیروگاه سیاه‌بیشه، مدیریت توزیع برق در ساعات پربار و کم بار بهینه‌سازی می‌شود.
واحدهای نیروگاه تلمبه ای ذخیره ای سیاه بیشه با حضور معاون اول رئیس جمهور وارد مدار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار