وزیر نیرو، ظرفیت نیروگاهای کشور را برای تولید برق ۷۴ هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای سیاه‌بیشه، تولید برق کشور را پایدار و استوار می‌کند.
کد خبر: ۸۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 01 September 2015
به گزارش تابناک حمید چیت چیان پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح نیروگاه ذخیره‌ای تلمبه‌ای سیاه‌بیشه در چالوس، با اشاره به اینکه ساخت نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه‌بیشه، از قبل از انقلاب شروع‌شده است و در این ۳۵ سال با تلاش شبانه‌روزی مدیران و کارگران به نتیجه رسیده است، گفت: امروز کشور از این نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای برخوردار شده است.
 وی با اشاره به امکانات خاص این نیروگاه خاطرنشان کرد: اکنون کشور ما دارای شبکه عظیمی بوده که حدود 74 هزارمگاوات ظرفیت اسمی نصب شده از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های کشور است.

چیت چیان با اعلام اینکه شبکه نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه چهاردهمین شبکه بزرگ دنیا است, تصریح کرد: مدیریت این شبکه با دیگر شبکه‌ها متفاوت است زیرا انواع نیروگاه‌های بخاری, سیکل ترکیبی, گازی, اتمی, آبی, بادی, انواع ژنراتورها و واحدهای بزرگ و کوچک در این شبکه مسغول فعالیت است.
وی گفت: امکان ذخیره‌سازی برق در نیروگاه‌های دیگر وجود ندارد اما در نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای این امکان فراهم است و کمتر از یک دقیقه، تولید برق نیروگاه وارد مدار می‌شود، چون نقش کنترل فرکانسی در تولید برق و پایداری برق دارد.
 وزیر نیرو با اعلام اینکه شبکه برق کشور، سیزدهمین سالی است که بدون دچارشدن به بلاک اوت در حال کار است, تصریح کرد: با توجه به اینکه با ورود و خروج مصارف بزرگ نوساناتی در شبکه ایجاد می‌شود و نیاز داریم تا شبکه به این نوسانات در کمتر از یک دقیقه پاسخ دهد این نیروگاه می‌تواند در کمتر از 30 ثانیه در مدار قرار گیرد و به صورت مولد وارد شبکه برق شود.
وی بیان کرد: اکنون در شبکه, شبکه نیروگاه اتمی را داریم که باید دائما در یک ظرفیت ثابت فعالیت کند و این واحد باید وجود داشته باشد که اگر نیاز به شبکه کمتر بود بتواند مصرف جدیدی ایجاد کرد تا پایداری شبکه حفظ شود.
وزیر نیرو با اشاره به فضای تحریم در احداث نیروگاه خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها و غربی‌ها حاضر نبودند تجهیزات حفاری را به ما بفروشند اما اراده ایرانی موفق شد تا در سخت‌ترین کارها نسبت به راه‌اندازی و بهره‌برداری از نیروگاه، اقدام کند.
چیت چیان بابیان اینکه تولید برق کشور باید سایه به سایه مصرف حرکت کند، گفت: وزارت نیرو برنامه‌های دقیق و جامع برای احداث نیروگاه‌هایی همانند سیاه‌بیشه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار