طرح آزمايشي اجراي نسل چهارم تلفن همراه در شهرهاي تهران،كرج و كيش از ديروز توسط اپراتور سوم تلفن همراه و با رونمايي از آن توسط وزيران ارتباطات و كار اجرايي شد.
کد خبر: ۸۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 01 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از اطلاعات، در اين مراسم ابتدا دكتر فيروزآبادي قائم مقام وزير كار گفت: افتتاح تكنولوژي نسل چهارم ارتباطي نياز به تامين زير ساخت‌هاي لازم داشت كه اين امر مهيا شد.
 
وي افزود: با راه اندازي شبكه‌هاي موبايل در كشور تا حدودي شكاف نابرابري تكنولوژي برداشته شده و بخش‌هاي زيادي از كشور تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته تا ضريب نفوذ آن در ايران به 100درصد برسد. نامبرده افزود: با آموزش 35 هزار نفر توسط سازمان آموزش فني و حرفه‌اي تعداد 10 هزار شغل مستقيم با اجراي نسل چهارم تلفن همراه ايجاد شده است.

سپس دكتر عميديان رئيس سازمان تنظيم مقررات گفت: بررسي‌هاي انجام شده در دولت نشان مي‌داد كه بخش صنعت 4/39 درصد ارزش افزوده را با 5/34 درصد در اشتغال دارد، بخش كشاورزي هم داراي 5/10 درصد ارزش افزوده و 5/17 درصد اشتغال در اقتصاد است، اما بخش خدمات 3/52 درصد ارزش افزوده را با 48 درصد اشتغال دارد كه سهم بالايي است. وي افزود: با توجه به اين آمارها براي توسعه بخش خدمات تصميم گرفته شد برنامه ملي پهناي باند اجرا شود كه به صورت سند منتشر شد.
 
اين مقام مسئول افزود: در چهار ماهه اول امسال 8 ميليون نفر دسترسي پرسرعت به تلفن ثابت 7/13 ميليون نفر به تلفن سيار بوده كه تا پايان امسال مجموع آن به 22 ميليون دسترسي خواهد رسيد كه نسبت به سال 92 با پنج ميليون مورد، رشد چهار برابري خواهد داشت.
 
در ادامه اين مراسم مديرعامل رايتل طي سخناني اظهار داشت: 80درصد مشتركين ما عضو شبكه ديتا هستند و پارسال در مجموع30 نوع خدمات ارائه مي‌داديم و با افزايش خدمات‌دهي مبتني بر ترافيك داخلي در صورت قطع شدن اينترنت مي‌توانيم خدمات دهي را ادامه دهيم. صدري همچنين گفت: امسال براي حجاج تعرفه‌ ثانيه‌اي برقرار كرديم و سرويس مناسبي هم براي روزهاي عيدقربان و اربعين در نظر گرفته‌ايم كه جزئيات آن بعداً اعلام مي شود. به گفته نامبرده، تعداد شهرهاي تحت پوشش تلفن همراه شركت از 128 شهر به 362 شهر افزايش يافته و تا پاپايان امسال به 407 شهر خواهد رسيد.

همچنين فروش تعداد مشتركين هم از 350 هزار مورد به 5/4 ميليون افزايش يافته كه تا پايان امسال به 5/7 ميليون مشترك خواهد رسيد. سپس مراسم رونمايي از پروانه بهره‌برداري نسل چهارم تلفن همراه توسط وزيران ارتباطات و كار انجام شد.
 
در پايان اين مراسم دكتر ربيعي وزيركار، تعاون و رفاه اجتماعي با ابراز خشنودي از راه‌اندازي آزمايشي نسل چهارم تلفن همراه توسط رايتل گفت: امروزه كشور نياز به اخلاق دارد و به جرات مي‌توانم بگويم كه دولت يازدهم از نظر اخلاق و درست‌كاري و رفتار مردمي شبيه دولت شهيد رجايي است. دكتر ربيعي با اشاره به راه‌اندازي نسل چهارم تلفن همراه گفت: سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي (شستا) از رايتل به عنوان نماد ارتقا، تغيير و پيشرفت ياد مي‌كند، روزهايي بود كه پيشنهادي مي‌كردند اپراتور سوم با قيمت نازل كمتر از 300 هزار تومان فروخته شود، اما اين كار را نكرديم و با مديريت مناسب امروز لياقت آن را پيدا كرده كه مجوز نسل چهارم تلفن همراه را دريافت كند؛ مديريت و كاركنان شركت توانستند با كار و تلاش خود به ارتقاي كيفيت توجه كنند و موفقيتي جالب توجه را بدست آورند.

 وي با اشاره به گسترده شدن تكنولوژي ارتباطي گفت: شان ملت ايران امروز بيشتر از آن چيزي است كه در زمينه آي تي دارند، بايد مردم در شاهراه اطلاعاتي حركت كنند. البته بحث‌هاي منفي فرهنگي آن مطرح بوده كه باعث كاهش سرعت و زمان مي‌شود.
 
اين عضو كابينه دولت تاكيد كرد: زمان در عصر ما ارزش بالايي دارد و مي‌تواند در گسترش نسل چهار و نسل پنج تلفن همراه تاثير بگذارد.
 
وي با اشاره به تحقيقاتي كه در زمينه كار كرد و كاربردهاي تلفن همراه شده و مقالاتي كه در اين رابطه نوشته است، گفت: در ابتداي گسترش فضاي مجازي بحث چت كردن بالاترين سهم را داشت، اما امروز بالاترين مصرف را زمينه‌هاي اقتصادي و علمي دارد كه نشان مي‌دهد نگراني فرهنگي فضاي مجازي كمتر شده است.
 
ربيعي همچنين با اعلام اينکه پايگاه اطلاعاتي اقشار ضعيف جامعه براي تشخيص واريز يارانه‌ها آماده شده است، گفت:در مورد حذف يارانه اقشار مختلف جامعه ملاک‌هاي فراواني وجود دارد و تنها مالکيت خودرو يا مسکن مدنظر نيست، بلکه در فرمولي خاص اين افراد شناسايي مي‌شوند.
 
وي در گفتگو با فارس افزود: خوشبختانه هم اکنون از دهک‌بندي به سرک‌بندي اقشار مختلف جامعه دست يافته‌ايم تا از اشتباهات کم کنيم.وزير تعاون،کار و رفاه اجتماعي در پاسخ به اين سوال که با توجه به قانون اجراي هدفمندسازي يارانه‌ها ،پرداخت يارانه نقدي بايد تا پايان 94 به اتمام برسد، آيا اين روند ادامه خواهد داشت يا نه گفت: از ابتدا زيرساخت‌هاي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها آماده نبود و در اين زمينه بايد بيشتر مطالعه انجام مي‌شد.

با توجه به اينکه پايگاه اطلاعاتي شناسايي موديان مالياتي کامل نيست، بنابراين نمي‌توان همه مردم را که در فهرست يارانه‌بگيران قرار دارند، به لحاظ دهک‌بندي به طور دقيق تفکيک کرد.
 
وي همچنين در پاسخ به سوالي در مورد ملاک حذف يارانه اقشار مختلف جامعه گفت: قطعا داشتن خودرو يا مسکن تنها ملاک‌هاي حذف يارانه اقشار جامعه نيست، بلکه اين خانوار در يک فرمول خاص مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد که در آينده در يک برنامه تلويزيوني توضيحات آن را به طور کامل به مردم ارايه مي‌دهيم؛ بنابراين شاخص‌هاي حذف يارانه بسيار زياد و روند آن پيچيده است که متشکل از چندين معيار انتخاب مي‌شوند.
 
ربيعي با اشاره به اينكه به حساب‌هاي بانکي افراد براي شناسايي مشموليت پرداخت يارانه دسترسي نخواهيم داشت، گفت: به هيچ عنوان از حساب بانکي براي شناسايي افراد استفاده نخواهد شد.
 
دكتر واعظي وزير ارتباطات هم در سخناني با اشاره به تامين زير ساخت‌هاي توسعه ارتباطات گفت: پارسال با توجه به عقب‌ماندگي‌هايي كه در اين زمينه وجود داشت، پهناي باند از 620 مگابايت به 2400 مگابايت افزايش يافت و اين ميزان را تا پايان امسال به 4000مگابايت خواهيم رساند. وي همچنين گفت: در پي آن هستيم كه مجوز اپراتور مجازي هم داده شود همانطور كه رومينگ ملي توانست شرايط خوبي در بستر ارتباطات ايجاد كند با توسعه شبكه‌هاي مجازي رشد بالاتري بدست آيد.
 
طبق اين گزارش در پايان مراسم فوق، مديرعامل رايتل در گفتگو با خبرنگاران از ارزان بودن قيمت سيمكارت نسل چهارم تلفن همراه سخن گفت و يادآور شد: بسته‌هاي جديد اين اپراتور با قيمت پايين و احتمالا تا پايان مهر به مردم عرضه خواهد شد.وي افزود: پس از كسب مجوز دائمي نسل چهارم تلفن همراه، اقدام به پوشش 15 شهر كشور تا پايان امسال خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار