غربی‌ها فرهنگی با این عقیده دارند که هر چیزی که مردم دوست دارند باید در رسانه‌ها منتشر شود اما ما باید مراقب باشیم تا خط قرمزها و چارچوب‌ها حفظ شود، چراکه فرهنگ ایرانی اسلامی با فرهنگ غربی تفاوت بسیاری دارد.
کد خبر: ۸۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳ 01 September 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب در صدا و سیمای اصفهان با اشاره به اینکه اهالی رسانه می‌دانند که رسانه رادیو و تلویزیون سخن اول را در میان رسانه‌ها می‌گوید، اظهار کرد: اگر بتوانیم از رسانه‌ها به طور کامل استفاده کنیم بسیاری از مشکلات سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: رسانه یکی از ابزار مهم ارتباط و تبلیغات در دنیاست، اگر بتوانیم از این ابزار در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم، قطعا بسیاری از مشکلات در این عرصه از بین خواهد رفت. 

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه تکنولوژی و ارتباطات در هر شرایطی می‌توانند مورد استفاده صحیح و ناصحیح قرار بگیرند، اضافه کرد: مهم این است که بدانیم به چه صورتی از تکنولوژی می‌توان بهره برد، به طور مثال حادثه ناکازاکی و هیروشیما نشان داد که از انرژی هسته‌ای در مسیر نادرست نیز می‌توان استفاده کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد: دشمنان در این حادثه با این بهانه که اگر ما سلاح هسته‌ای را نمی‌ساختیم و این حادثه به دست ما رخ نمی‌داد دیگران این کار را می‌کردند بر روی فعالیت‌های جنایتکارانه خود سرپوش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر نقش مهمی در جامعه دارد، تأکید کرد: فیلم حضرت علی (ع) بر روی همه اقشار جامعه تأثیرگذار بود، از همین رو نباید از تأثیر رسانه‌ها غافل شد.

این مرجع تقلید بیان کرد: افتتاح و تأسیس شبکه ولایت یکی از فعالیت‌های مؤثر رسانه‌ها است که نقش مهمی در معرفی فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی مانند داعش و وهابیت دارد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی بر رسانه‌های داخلی سیطره پیدا کند، چنین توضیح داد: غربی‌ها فرهنگی با این عقیده دارند که هر چیزی که مردم دوست دارند باید در رسانه‌ها منتشر شود اما ما باید مراقب باشیم تا خط قرمزها و چارچوب‌ها حفظ شود، چراکه فرهنگ ایرانی اسلامی با فرهنگ غربی تفاوت بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان مهد علم و مذهب است و باید این موقعیت اصفهان حفظ شود و حرکت‌هایی که برای متزلزل کردن موقعیت این شهر مهم شروع شده است، به نتیجه نرسد و حسن سابقه و ذهنیت مثبت مردم حفظ شود و البته فقط این مسئولیت شما در رسانه نیست بلکه دیگران نیز مسئولیت دارند اما مسئولیت شما به سبب مشغول بودن در رسانه، سنگین است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: مدتی قبل با برخی آقایان در اصفهان جلساتی داشتیم تا آستانه مقدس علامه مجلسی(ره) در اصفهان آباد شود و جایگاهی در شأن علامه مجلسی و دیگر علمای اصفهان ایجاد شود تا مقام و منزلت علمای اصفهان در کنار بقعه این علامه بزرگوار ایجاد شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم گفت: ایجاد یک مرکز آموزشی در کنار بقعه علامه مجلسی(ره) با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف سبب جذب مردم و پیشرفت عقائد مذهبی می‌شود.

وی افزود: آن چه شما در عرصه پیشرفت دین و مذهب و مبارزه با مفاسد انجام می‌دهید عبادت محسوب می‌شود و از خداوند مدد بخواهید تا روز به روز قوی تر شوید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار