ایندیپندنت در مطلبی نوشت؛
ایندیپندنت در مطلبی به بررسی اختلافاتی پرداخت که روابط میان سران اتحادیه اروپا را این روز‌ها بیش از پیش متشنج کرده است
کد خبر: ۸۷۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ 21 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: ایندیپندنت در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود با عنوان "ویروس کرونا نمونه دیگری از ناهماهنگی و آشفتگی در اتحادیه اروپا را فاش کرد" نوشت: سران اتحادیه اروپا با ماسک‌های سفیدی که بر چهره خود زدند، شبیه به پزشکان مضطربی به نظر می‌رسند که درباره نحوه درمان یک فرد بیمار و مصرف مقدار کمتر یا بیشتر دارو‌ها برای معالجه وی در حال مشورت هستند و برخی هم حتی سردرگم هستند که آیا ممکن است سایر روش‌های درمانی بهتر و ارجح باشد؟ در بحبوحه ادامه این بحث‌ها و مشورت‌های پرتنش، احساس عجز و ناامیدی هم وجود دارد.

این توصیف‌ها در واقع تصویر مناسبی را از این مقامات ترسیم می‌کند که تلاش دارند درباره نحوه بهبود اوضاع اقتصادی اروپا از رکود جدی و آثار بحران کووید-۱۹ به توافق برسند. این بحث‌ها و گفتگو‌ها که چند روز به طول انجامیده است، به طور اخص به نحوه اعطای وام از بسته کمک اقتصادی ۷۵۰ میلیارد یورویی اروپا برای مقابله با آثار کرونا به کشور‌های دارای اقتصاد ضعیف‌تر و آسیب دیده‌تر نظیر ایتالیا و اسپانیا می‌پردازد. آیا مسئولیت بازپرداخت این وام‌ها بر عهده اتحادیه اروپا است یا مستقیماً به عهده کشور‌هایی است که این وام‌ها را دریافت می‌کنند؟

این پرسشی اساسی است و چنین بحث‌ها و استدلال‌هایی در واقع نقاط قوت و ضعف اتحادیه اروپا را نشان می‌دهند، اما فعلاً نقاط ضعف این اتحادیه نمایان‌تر است. بارزترین مشکل، عدم همبستگی اروپا است.

چهار کشور هلند، اتریش، دانمارک و سوئد که همگی از اعضای ثروتمندتر شمالی این اتحادیه هستند، با آن چه کارشناسان اقتصادی "مخاطره اخلاقی" می‌نامند، مخالفند، زیرا نمی‌خواهند مالیات دهندگان آن‌ها در قبال عدم بازپرداخت وام‌های یک کشور دیگر که معمولا از ایتالیا نام می‌برند، بر اساس قانون مسئول باشند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار