فرهاد مجیدی و محمود فکری در جدالی جذاب باید به مصاف هم بروند؛ دو نفری که اولین و آخرین کاپیتان استقلال در قهرمانی‌های لیگ برتری این تیم بودند.
کد خبر: ۸۷۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 22 July 2020

تیم فوتبال استقلال تهران در چارچوب هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر باید پنجشنبه شب از ساعت ۲۱ در ورزشگاه آزادی به مصاف نساجی مازندران برود. آبی‌پوشان تهرانی باید با برد در این دیدار هم به روند رو به رشد خود ادامه داده و هم برای کسب سهمیه آسیایی همچنان خود را به عنوان یک مدعی نشان دهند.

ایرنا- حساس‌ترین دوئل در این مسابقه بین فرهاد مجیدی و محمود فکری خواهد بود. دو کاپیتان اسبق استقلال که اولی ۴۴ ساله است و دومی ۵۰ ساله. هر دو اصلیتی مازندرانی دارند. مجیدی اهل روستای قادیکلای بابل و فکری متولد شهرستان کشتی‌خیز جویبار است. هر دو دربی‌باز بودند و گل‌های زیادی در این بازی حساس به ثمر رساندند و بخش اعظمی از محبوبیت خود را در این دیدار سنتی به دست آوردند. فکری با شماره ۶ و مجیدی با شماره هفت به میدان می‌رفت.

نکته جالب توجه دیگر آن است که اولین قهرمانی استقلال در لیگ برتر در فصل ۱۳۸۶-۱۳۸۵ به دست آمد. کاپیتان استقلال در آن دوره محمود فکری بود و او بود که جام قهرمانی را بالای سر برد. ۶ سال بعد آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر جشن گرفته شد و این بار فرهاد مجیدی جام را بالای سر برد. حالا حدود هفت سال گذشته و استقلال دیگر جامی را در لیگ فتح نکرده است.

فرهاد باید رو در روی فکری قرار بگیرد که در چهار هفته حضورش در لیگ برتر هشت امتیاز گرفته و باختی نداشته است. تیم فکری فقط یک گل دریافت کرده و به سختی دروازه‌اش باز می‌شود. تیم‌های فکری روی اصول دفاعی پایبند هستند و تیم‌های فرهاد مجیدی علاقه‌مند به حمله. همچنین فرهاد باید مراقب ضدحمله‌های وحشتناک نساجی باشد. فکری با همین شیوه دفاع و ضدحمله توانست تراکتور را در یادگار زمین‌گیر و به بردی ارزشمند دست پیدا کند. استقلال هم در این فصل در این زمینه کمی مشکل داشته است. آبی‌ها پس از دو کلین‌شیت متوالی به دنبال این هستند تا به روند خوب خود ادامه دهند و هفتمین کلین‌شیت فصل را به ثبت برسانند. این احتمال هم وجود دارد که بازهم شاهد ضعف‌های قبلی در خط دفاع این تیم باشیم.

حال باید دید در این تقابل جذاب و مازندرانی که بین دو کاپیتانِ دربی‌بازِ سابق استقلال برگزار می‌شود کدام یک به برتری می‌رسند؛ فرهاد مجیدیِ قادیکلایی یا محمود فکری جویباری؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار