رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم گفت: به‌منظور حمایت از اقتصاد خانواده‌ها در شرایط کرونایی امسال در صورت قابل‌استفاده بودن فرم سال گذشته، خانواده‌ها ملزم به خرید مجدد لباس و تقبل هزینه‌های اضافه نیستند.
کد خبر: ۸۸۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 16 August 2020

به گزارش تابناک قم، همسانی رنگ لباس در یک کلاس، پرورش قانونمندی و تبعیت پذیری در دانش آموزان را به همراه دارد؛ شروع به تولید لباس هماهنگ در مدارس مزیت‌های متعدد انضباطی و تربیتی را در برداشته، به‌گونه‌ای که دانش‌آموزانی با طبقات اجتماعی، اقتصادی متفاوت از یکدیگر وقتی در یک پوشش یکسان ظاهر می‌شوند ارتباط‌گیری اجتماعی آن‌ها آسان‌تر می‌شود.

در این روزها که جهانی درگیر مقابله با بیماری ناخوانده کرونا است؛ امواج پرتلاطم تکثیر و شیوع این بیماری منحوس، درس و کلاس و مدرسه را نیز تحت‌الشعاع خود قرار داده است؛ در چنین شرایطی که آموزش حضوری گریبان گیر مشکلات بی‌شماری شده، تهیه لباس فرم مدارس نیز برای برخی از خانواده‌ها سؤال‌برانگیز شده، به‌نحوی‌که جویای تعیین تکلیف لزوم تهیه فرم دانش‌آموزی هستند.

با توجه به آموزش‌های مجازی در ماه‌های پایانی سال تحصیلی گذشته و احتمال ادامه‌دار بودن چنین شرایطی در سال تحصیلی جدید، پیرو پیگیری‌های برخی از والدین نسبت به لزوم تهیه لباس فرم دانش‌آموزی به گفت‌وگو با رئیس انجمن اولیاء و مربیان آموزش‌وپرورش استان قم پرداختیم.

رضا شاهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به مصوبه چهاردهمین جلسه شورای معاونین ادارات در راستای مدیریت و ساماندهی لباس فرم دانش‌آموزی اظهار داشت: با توجه به تداوم شرایط ویژه کرونایی در سال تحصیلی 1399-1400 و نیاز به اقدامات احتیاطی درزمینهٔ رعایت موازین بهداشتی و حفاظت از سلامت دانش آموزان و خانواده آن‌ها تصمیماتی اتخاذ شد.

 رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: درزمینهٔ تهیه لباس فرم دانش‌آموزی در سال تحصیلی پیش رو هیچ‌گونه الزامی وجود ندارد؛ بدیهی است در این شرایط معرفی تولیدی‌ها، ارجاع خانواده‌ها به تولیدی‌ها یا حضور تولیدی‌ها در آموزشگاه‌ها ممنوع است.

تهیه لباس فرم دانش‌آموزی الزامی نیست

وی با اشاره به مدت انعقاد دوساله قرارداد تغییر لباس فرم دانش‌آموزی افزود: به‌منظور حمایت از اقتصاد خانواده‌ها در شرایط کرونایی، در صورت قابل‌استفاده بودن لباس فرم سال گذشته دانش آموزان فارغ از هرگونه طرح و رنگی کاملاً مختار بوده و ملزم به خرید مجدد لباس نیستند.

شاهسواری در راستای مدیریت و ساماندهی لباس فرم مدارس یادآور شد: تهیه لباس فرم در ورودی پایه‌ها با توجه به عملکرد و وظایف آیین‌نامه اجرایی مدارس که با حضور نماینده انجمن اولیاء تعریف‌شده، در این زمینه شورای مدرسه با عنوان مرجع تصمیم‌گیری وارد عمل خواهد شد.

به گفته این مسئول آموزشی در صورت عدم استفاده دانش‌آموز از لباس فرم تعیین‌شده، بر اساس آیین‌نامه اجرایی مدارس، لباس شخص باید ازنظر دوخت و رنگی ساده با ظاهری آراسته و متناسب با محیط آموزشی بوده همچنین مناسب در مسیر رفت‌وآمد و فاقد هرگونه تصویر و نوشته‌ای باشد.

وی لباس دانش آموزان را علاوه بر پوشش نشان عفت و وقار آنان دانست و افزود: در انتخاب لباس مناسب رعایت شئونات اسلامی، شرایط سنی و جغرافیایی فرد بسیار موردتوجه است و هزینه دریافتی لباس فرم نیز با بررسی و لحاظ شرایط موجود متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار