مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت:پایش و خوداظهاری صنایع در این استان افزایش چشمگیری داشته و از ۳۲۷ مورد در سال ۹۲ به ۵۳۳ مورد در پایان سال ۹۸ رسیده است.
کد خبر: ۸۹۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 23 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،رضا میرزائی افزود: تعداد صنایع آلاینده در این استان در دولت تدبیر و امید با کاهش چشمگیری همراه بوده و از ۱۵۵ واحد در سال ۹۲ به ۶۴ واحد در پایان سال ۹۸ رسیده است.
وی با تاکید بررویکرد حمایتی دولت دوازدهم شاخص اقدامات حفاظت محیط زیست استان را تشریح کرد و گفت: برنامه جامع دولت دوازدهم در حوزه محيط زيست و توسعه پايدار با هدف تداوم دولت محيط ‌زيست از طريق رعايت استانداردهاي محيط‌ زيستي در برنامه‌ريزي توسعه، ارتقاي مشاركت مردمي در حفظ محيط ‌زيست، پيگيري اقتصاد سبز و ارتقاي سطح شفافيت محيط‌ زيستي انتشار يافت.
وی با تشریح اقدامات شاخص حفاظت محیط زیست استان در دولت دوازدهم وبا اشاره به موفقیت های حاصل شده در موضوعات مختلف زیست محیطی در این استان، افزود: : تعداد روزهای ناسالم در اراک از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ کاهش حدود سه برابری داشته و از ۱۱۵ روز در سال ۹۲ به ۴۰ روز در پایان سال ۹۸ رسیده است.
وی ادامه داد: تعداد روزهای ناسالم اراک در سال ۹۳ به ۵۰ روز، در سال ۹۴ به ۳۷ روز، در سال ۹۵ به ۱۰۵ روز، در سال ۹۶ به ۶۳ روز و در ۹۷ به ۴۷ روز رسید.
میرزایی اضافه کرد: تکمیل عملیات سازه‌ای و مستحکم سازی برج ۲ منظوره دیده‌بانی و پرنده‌نگری تالاب میقان در سال ۹۷، اجرای پروژه کرسی‌چینی و فنس‌کشی به طول ۴۰۰ متر به همراه تعبیه درب ورودی از جنس فنس در اطراف برج پرنده‌نگری تالاب میقان اراک، واکاوی، کاشت، آبیاری و نگهداری نهال‌های قره داغ و کاشت ۶۲ هکتار گیاه بومی در سال ۹۴ برگرداندن۱۰۰۰۰۰۰ تن ازباطله های شرکت املاح به محل گودالهای ایجاد شده در تالاب میقان در سال ۹۷ از دیگر اقدامات این اداره کل است..
وی گفت: نصب ۲۴۸ عدد بنچ‌مارک (سازه های بتونی با وزن تقریبی ۶۵۰ کیلوگرم) به منظور تعیین حریم تالاب در سال ۹۵، ایجاد دایک حفاظتی (یک نوع سازه) اطراف تالاب به منظور جلوگیری از پیشروی پساب تصفیه خانه فاضلاب، لایروبی کانال برای انتقال آب، افتتاح و فعال سازی پاسگاه محیط‌بانی داودآباد در سال ۹۸ و تجهیز اداره کل با امکانات نوین برای مقابله با بحران از دیگر فعالیت های انجام شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد رویكرد حمایتی و حفاظتی دولت دوازدهم از محیط زیست نشان میدهد كه این مهم بعنوان یكی از فراگیرترین مطالبات مردم توجه خاص دولت است و امید می رود درآینده نیزگامهای اساسی درعرصه حفاظت زیست برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار