کد خبر: ۸۹۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 23 August 2020
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر مردم مشارکت لازم را در رعایت پروتکلها نداشته باشند شهریور ماه مرگباری را در پیش رو خواهیم داشت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد مهدی بانشی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به افزایش تعداد مراجعات، بستری‌ها و تست‌های مثبت ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایام منتهی به آخر مرداد ماه، اظهار داشت: در دهه اول مرداد ماه تعداد مراجعات 386 مورد بوده که این تعداد در دهه دوم به بیش از 500 نفر رسیده و در دهه آخر مرداد تعداد مراجعین به مراکز درمانی بیش از 30 درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: تعداد افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه 9 در صد افزایش داشته و در مرگ و میرها از 11 نفر به 7 نفر رسیده‌ایم ولی این کاهش نباید ما را نسبت به بهبود وضعیت دلخوش کند چرا که نتیجه نهایی موارد مثبت تا دوهفته بعد مشخص می‌شود.
بانشی تصریح کرد: اگر مطابق روند مرداد ماه میزان شیوع و موارد مثبت را در روزهای آتی داشته باشیم، هشدار می‌دهیم که شهریور ماه خطرناک و مرگباری را پیش رو داریم.
وی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان از طرف نهادها و اصناف گریرزی زد و افزود: نانوایی‌ها و مطب‌ها در پایش اخیر با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی روبه‌رو بوده‌اند که تقاضا داریم متولیان امر اقدامات و تذکرات لازم را مد نظر داشته باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بدون مشارکت مردم امکان شکست کرونا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مردم با عادی انگاری نسبت به کرونا به نوعی به استقبال مرگ می‌روند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار