مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به عدم پرداخت بالغبر ۱۷۶ میلیارد تومان بدهی توسط مشترکین گیلانی به صنعت برق گفت: اگر مشترکین ۱۰ درصد از الگوی مصرف را صرفهجویی کنند از معادل ۲۰ درصد تخفیف برخوردار میشوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اسماعیل هنرمند در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت، با بیان اینکه گیلان در بحث جدولبندی تعرفهها، گرمسیری چهار محاسبه میشود، اظهار کرد: اوج مصرف از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور بوده که اگر مشترکین زیر الگوی مصرف فعالیت کرده باشند، تخفیف میگیرند، اما مشترکینی که بیش از الگوی مشخص مصرف کنند، افزایش بیشتری را در پرداخت هزینه متحمل میشوند.
وی با تأکید بر صرفهجویی در مشترکین، در مصرف برق، گفت: اگر مشترکین ۱۰ درصد از الگوی مصرف را صرفهجویی کنند از معادل ۲۰ درصد تخفیف برخوردار میشوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه در گیلان بالغبر ۱۷۶ میلیارد تومان بدهی توسط مشترکین به صنعت برق پرداختنشده که ۴۵ درصد این مبلغ مربوط به مشترکین خانگی و تجاری است، افزود: تمام مبالغی که از طریق صورتحسابها واریز میشود وارد خزانه دولت شده و بعدازآن دولت هزینههای مربوط به پرداخت یارانهها را کسر کرده و مابقی آن را تحت عنوان هزینههای پایداری و اصلاح صنعت برق خواهد شد.
وی با بیان اینکه استان گیلان جزو معدود استانهایی بوده که با همکاری خوب مشترکین در تابستان امسال با حداقل مشکلات مواجه بوده است، گفت: اوایل تابستان گرمای زیادی تجربه شد که بیشترین مشکلات شبکه برق در آن زمان رخ داد که بعدازآن با مساعدت مشترکین، جزء استانهای موفق در بحث عبور پیک مصرف برق تابستان بودهایم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه پویشی به نام پویش مدیریت کولرها در تابستان در نظر گرفتهشده بود افزود: مشترکین با همکاری خوب در این پویش شرکت کرده و شاهد همکاری بسیار خوبی از مشترکین گیلانی بودیم.
هنرمند با بیان اینکه شرکت برق، سامانهای برای ارتباط مستقیم مشترکین و شرکت توزیع برق در نظر گرفته است، تصریح کرد: شماره تلفن ۱۲۱ که با ۶۰ خط در ارتباط با مشترکین است متأسفانه در زمان اوج مشکلات، شبکه ارتباطی توانایی پاسخگویی لازم برای تمامی مشترکین ندارد، ما در گیلان بالغبر یکمیلیون و ۴۸۰ هزار مشترک دارد داریم و در اوج مشکلات حداقل ۲ هزار نفر پیگیر هستند، بنابراین پاسخگویی عملاً با ۶۰ خط ممکن است.
وی با بیان اینکه سامانهای راهاندازی شده تا مشترکین از طریق نصب آن درگوشی با واردکردن مشکلات در این سامانه، بلافاصله پاسخ بگیرند، افزود: باوجوداینکه دو ماه از راهاندازی این سامانه گذشته است اما هنوز استقبال خوبی از آن صورت نگرفته است.