معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد از اصلاح هندسی میدان مهدیه با ایجاد راستگرد در محل اتصال این میدان به بلوار شهید بهشتی و بلوار شهید منتظر قائم خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 06 September 2015

به گزارش تابناک یزد،«محمدرضا شفیعی» افزود: با توجه به مشکلات ترافیکی میدان مهدیه به ویژه در ساعات پیک ترافیک، تلاش برای یافتن راه‌ حل‌های مناسب برای مدیریت این ترافیک در دستور کار شهرداری قرار گرفت. وی افزود: گزینه ابتدایی تبدیل میدان روگذر به چهارراه و مدیریت ترافیک با چراغ زمان‌دار بود که از سوی اعضای شورای شهر رد شد.

این مسئول گفت: این طرح دوباره از سوی مشاور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که در فاز اول برای مدیریت ترافیک، چراغ‌های راهنمایی میدان فعال شوند. وی با بیان این‌که این چراغ‌ها از ساعت 20 تا 21:30 شب تحت فرمان هستند، ادامه داد: همچنین مقرر شده است که برای کاهش ترافیک ورودی به میدان مهدیه از بلوار شهید بهشتی و بلوار شهید منتظر قائم، دوربرگردان‌هایی در محل اتصال این دو محور به میدان ایجاد شود.
شفیعی با اشاره به فضای سبز و پیاده‌راه این میدان، از تبدیل این پیاده‌راه به دوربرگردان خبر داد و افزود: به نظر می‌آید اجرای این طرح برای تامین نیازهای ترافیکی میدان تا 5 سال آینده کافی باشد. وی گفت: اصلاح ترافیکی این میدان در فاز دوم نیز در صورتی که اجرای دوربرگردان‌ها و فعال کردن چراغ راهنمایی و رانندگی موثر واقع نشد، با مسدود کردن مسیر دسترسی خودروها از بلوار شهید بهشتی و هدایت ترافیک این مسیر به سمت بلوار امام جعفر صادق(ع)، مدیریت خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد اضافه کرد: به این ترتیب برای خودروهایی که از بلوار شهید بهشتی قصد تردد در میدان مهدیه را دارند، از اولین بریدگی بلوار امام جعفر صادق(ع)، این دسترسی ایجاد خواهد شد. به گفته وی، به این ترتیب برای حداقل تا 4 - 5 سال آینده نیازی به پوشاندن سطح روگذر و تبدیل آن به چهارراه احساس نخواهد شد.
این مسئول همچنین درباره اصلاح هندسی میدان معلم نیز گفت: مشاور طرح اجرای روگذر را برای اصلاح ترافیکی این میدان پیشنهاد کرده اما ما معتقدیم بدون اجرای روگذر هم می‌توان ترافیک میدان را مدیریت کرد.
شفیعی افزود: در حال حاضر در هر ساعت 3هزار خودرو وارد میدان مهدیه می‌شود و با اجرای روگذر بخش قابل توجهی از این ترافیک، متوقف می‌شود از این رو لزومی به اجرای روگذر نیست. وی گفت: مشکلات ترافیکی میدان معلم نیز با اصلاح هندسی قابل رفع است و مشاور روش‌های قابل اجرا برای اصلاح هندسی این میدان را مطالعه می‌کند. این مسئول اضافه کرد: تبدیل شدن این میدان به چهارراه چراغ‌دار قطعا مشکلات ترافیکی میدان معلم را برای 10 سال آینده برطرف خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار