فیلم سینمایی محمد رسول‌ا‌‌لله (ص)، آخرین ساخته مجید مجیدی از جمله آثار فاخری است که برای تولید آن پنج سال زمان صرف شده‌است و در دهه کرامت روی پرده سینما رفت.این فیلم 171 دقیقه‌ای درباره سال‌های اولیه زندگی پیامبر اسلام (ص) است که با بودجه 50 میلیون دلاری تولید شده و به عنوان گران‌ترین فیلم ساخته شده در ایران شناخته‌می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 07 September 2015
سینما به عنوان هنر هفتم یکی از ابزارهای مهم فرهنگی تأثیرگذار در جذب مردم به شمار می‌رود، سینمای ایران طی دوران فعالیت خویش همواره با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده‌است به طوری‌که طی سال‌های اخیر در بعضی از سینماها با وجودی که تجهیزاتشان به‌روز شده، شرایط فروش خوب نیست و مردم تمایل چندانی به سینما رفتن ندارند.

این در حالی است که شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و رسانه‌های گوناگون، فیلم‌ها و لوح‌های فشرده در جامعه گسترش پیدا کرده‌است و به اظهار نظر بعضی‌ها، سینماها دچار عقب‌ماندگی شده‌اند.

پس دست‌اندرکاران سینما و سینماگران به این فکر افتادند تا برای جبران این عقب‌ماندگی با ابتکارات و برنامه‌ریزی‌های مناسب جایگاه از دست رفته را باز یابند، طی این سال‌ها بسیاری از تهیه‌کنندگان و کارگردانان فیلم‌ها با روی آوردن به ساخت فیلم‌های شاخص تدبیر مؤثری در زمینه جبران کاهش استقبال از سینماها اندیشیدند.

فیلم سینمایی محمد رسول‌ا‌‌لله (ص)، آخرین ساخته مجید مجیدی از جمله آثار فاخری است که برای تولید آن پنج سال زمان صرف شده‌است و در دهه کرامت روی پرده سینما رفت.

این فیلم 171 دقیقه‌ای درباره سال‌های اولیه زندگی پیامبر اسلام (ص) است که با بودجه 50 میلیون دلاری تولید شده و به عنوان گران‌ترین فیلم ساخته شده در ایران شناخته‌می‌شود.

فروش بلیت‌های این فیلم سینمایی در روزهای آغازین اکران در سراسر کشور نشان از استقبال پرشور مردم داشت.

نظر رهبر معظم انقلاب درباره فیلم محمد رسول‌الله (ص)

صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فعالان مجازی که چندی پیش در شهر مشهد برگزار شده بود در ارتباط با دیدگاه مقام معظم رهبری درباره فیلم مجیدی گفت: شنیده‌ام ایشان بعد از دیدن فیلم که به نظر می‌رسید، زمانش طولانی و خسته کننده بوده باشد، فرمودند: «حاضرم همین الان با همان شوق اولیه فیلم را از اول تا به آخر دوباره ببینم».

فرشید فلاح‌لاله‌زاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه فیلم تاریخی محمد رسول‌الله (ص) مهم‌ترین فیلم بین‌المللی جمهوری اسلامی است، افزود: این فیلم نشانه بارزی از دیپلماسی فرهنگی است.

استقبال بی‌نظیر از فیلم محمد رسول‌الله (ص) در کرمان

وی به استقبال بی‌نظیر مخاطبان از فیلم محمد رسول‌الله (ص) در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این فیلم در استان کرمان هم مورد اقبال عمومی قرار گرفته به طوری‌که لحظه به لحظه، میزان استقبال در حال افزایش است.

فلاح‌لاله‌زاری با اعلام اینکه هم‌اکنون چهار سالن سینما در کرمان هر روز این فیلم را اکران می‌کنند، تصریح کرد: هر روز در همه سالن‌ها میزان استقبال مردم در حال افزایش است.

وی با ابراز خرسندی از اکران این فیلم در کرمان یادآور شد: این فیلم با احیای سینماهای شهرستان‌های بم، شهربابک و رفسنجان همراه بوده‌است.

فلاح‌لاله‌زاری با بیان اینکه در حال حاضر این فیلم تنها در کرمان اکران می‌شود، گفت: به‌زودی این فیلم در شهرستان‌های بم، شهربابک، رفسنجان و زرند نیز اکران می‌شود.

وی افزود: به علت تعطیل شدن سینمای شهرستان زرند، مجتمع فرهنگی ـ هنری این شهرستان برای اکران فیلم محمد رسول‌الله (ص) تجهیز شده‌ا‌ست.

اکران فیلم محمد رسول‌الله (ص) و زنده شدن سینماها در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به افزایش میزان فروش در کرمان اشاره و اظهار کرد: استقبال مردم طی روزهای اکران این فیلم، سبب زنده شدن سینماها شده‌است.

فلاح‌لاله‌زاری تصریح کرد: تاکنون در سینما آسیا یک‌هزار و 365 نفر، سینما مهتاب یک‌هزار و 250 نفر و در دو سالن سینمای شهر تماشا یک‌هزار و 725 نفر از این فیلم استقبال کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه این فیلم از هشتم شهریور در کرمان به روی پرده سینما رفته‌است، یادآور شد: تاکنون روند رو به‌رشد این فیلم بی‌نظیر بوده‌است.

فلاح‌لاله‌زاری، این فیلم را یادآور صلح و مبارزه فرهنگی با افراط گرایی و به تصویر کشیدن چهره اسلام ناب محمدی دانست و به خانواده‌ها توصیه کرد این فیلم را ببینند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار