مدیر حوزه علمیه استان یزد از راه اندازی کاروان شادی در روز عید غدیر با حضور و روحانیون و مردم دارالعباده و برنامه ریزی استقرار مبلغید در پارک های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲ 07 September 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، در کارگروه برنامه ریزی عید غدیر حوزه علمیه استان یزد، در سخنانی اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه های علمیه، برنامه ریزی در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های مذهبی از جمله عید غدیر و دهه امامت است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: یکی از وظایف ما این است که همان گونه مراسم عزاداری اهل بیت(ع) را در طول سال باشکوه برگزار می کنیم، در اعیاد هم مراسم شادی را باشکوه برگزار کنیم تا ذهنیت های غلطی که برای برخی ایجاد شده که اسلام دین گریه است و شادی در آن وجود ندارد را اصلاح کنیم.

وی افزود: امسال در صددیم به مناسبت عید غدیر، کاروان شادی با حضور طلاب و دیگر مردم دارالعباده یزد را در سطح شهر به راه بیاندازیم و از علما و روحانیون استان یزد نیز دعوت به عمل خواهیم آورد تا پیشاپیش این کاروان حرکت کنند.

وی با بیان این که در عید غدیر یکی از رسوم، رفتن به خانه سادات است، اضافه کرد: در روز پنجشنبه 9 مهرماه حرکت این کاروان از یکی از مدارس علمیه یزد آغاز و به بارگاه ملکوتی امام زاده جعفر(ع) ختم خواهد شد و قرار است با برنامه ریزی های صورت گرفته، علاوه بر سخنرانی یکی از خطبای استان، خطبه خوانی غدیر و جشن تلبس چند تن از طلاب هم برگزار شود.

مدیر حوزه علمیه استان یزد از صدا و سیمای مرکز استان خواست که به برنامه های عید سعید غدیرخم و دهه امامت توجه ویژه ای داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که از اقدامات خوبی که از سوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان یزد در ماه مبارک رمضان انجام شده و همچنان هم ادامه دارد استقرار روحانیون در پارک کوهستان یزد به منظور پاسخ گویی به شبهات و سوالات مردم و نوجوانان است، ابراز داشت: برخی از روحانیون مستقر در پارک کوهستان روزانه تا 200 مراجعه کننده دارند و به دلیل این استقبال خوب، درصددیم تا طرح استقرار مبلغین را در تمام پارک های استان اجرا کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار