خودکفایی نخبگان ایرانی در تولید قطعات فولادی
مبدل حرارتی نورد گرم شرکت فولاد مبارکه از تجهیزات راهبردی این واحد با همت بلند صنعتگران کارگاه اسکت فلزی تعمیرگاه مرکزی و متخصصان داخلی طراحی و بومی سازی شد.
کد خبر: ۹۰۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 10 October 2020

ساخت هر کدام از مبدل‌های حرارتی نورد گرم حدود ۱۰ میلیارد ریال برای فولاد مبارکه صرفه‌جویی اقتصادی به همراه دارد.
تکنسین آماده‌سازی کارگاه اسکلت فلزی و مسئول این طرح گفت: این مبدل حرارتی با وظیفۀ خنک‌کاری روغن تجهیزات نورد گرم، ۵ متر طول و بیش از ۳ تن وزن دارد.
مصطفی شفیعیون، بومی‌سازی مبدل حرارتی نورد گرم را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و افزود: به‌دلیل نیاز مبرم ناحیه، زمان‌بر بودن تعمیر و بازسازی و انحصار ساخت، بومی‌سازی این تجهیز در دستور کار قرار گرفت که با توجه به شناخت توانایی موجود در شرکت و ظرفیت‌های لازم در پیمانکاران داخلی، کارِ نظارت، برنامه‌ریزی و ساخت در اسرع وقت و در کارگاه اسکلت فلزی محقق شد.
وی گفت: مبدل حرارتی نورد گرم با ترکیبی از فولاد‌هایی با استحکام بالا و ضدزنگ در ابتدا مراحل تهیۀ نقشه‌های کارگاهی، ساخت قطعات مختلف، مونتاژ و تست‌های غیرمخرب در مراحل ساخت و در نهایت تست موفقیت آمیز هیدرواستاتیک به‌منظور اطمینان از نداشتن نشتی را براساس شاخص تعیین‌شده پشت سر گذاشت و در ادامه عملیات کنترل کیفی و رنگ‌آمیزی و در نهایت کنترل نهایی روی آن اجرا و سپس تحویل نورد گرم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار