قائم مقام ستاد مقابله با کرونا مازندران نسبت به اصناف استان در باره هرگونه تخطی از اجرای محدودیت‌های کرونایی جدید هشدار داد و گفت : اجرای دقیق و بموقع محدودیت‌های جدید صنفی برای همه الزامی است و با متخلفان برخورد جدی و قاطع می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 14 November 2020

تعطیلی مشاغلی که با تامین نیازمندی های اولیه مردم سر و کار ندارند از ساعت ۱۸ هر روز به مدت یک ماه مصوبه ای ستاد ملی مقابله با کرونا است که از دیروز بیستم آبان ماه در تمامی شهرهای مازندران به اجرا گذاشته شده است.

حسین حسن نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ناهماهنگی برخی صنوف در تعطیلی بموقع محل کسب و کار برابر مصوبه در نخستین روز اجرای آن در برخی از شهرهای مازندران اشاره کرد و افزود : دیشب نخستین شب برگزاری محدویت های جدید بود که البته در برخی از شهرها اجرای آن رضایت بخش نبوده است.

وی تاکیدکرد : تعطیلی اصناف به جز مشاغل سطح یک باید در زمان مقرر انجام شود و در صورت عدم رعایت برخورد قانونی، پلمب واحد و حتی تعلیق پروانه فعالیت صنفی واحد متخلف را در پی خواهد داشت.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اجرای دقیق محدودیت های جدید را در راستای حفظ جان مردم دانست و تاکید کرد : با وجود اینکه ممکن است محدودیت جدید به کسب و کارها آسیب بزند ، اما در حال حاضر سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

حسن نژاد بر پایش همه شهرها به صورت محسوس و نامحسوس توسط ناظران و همچنین رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی تاکید کرد و افزود : فرمانداران در اجرای این مصوبه وظیفه و مسئولیت قانونی دارند و هیچ تخفیفی برای هیچ صنفی وجود نخواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در باره علت اجرای ضعیف محدودیت های صنفی در بعضی از شهرستان های استان مانند آمل ، گفت : متاسفانه این گزارش درست است ولی همه باید بدانند که تکرار آن به برخورد شدید حتی با مسئولان شهری خواهد انجامید.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر این که اجرای محدودیت های کرونایی باید به یک مسئولیت اجتماعی تبدیل شود ، افزود : ما از همه مردم می خواهیم که اجرای محدودیت های کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بپذیرند زیرا تنها در این شرایط می توانیم در یک فضای امن با ویروس مقابله کنیم.

حسن نژاد از شهرهای آمل و بابل به عنوان دو شهر پرخطر کرونایی در مازندران یاد کرد و گفت : برخورد ما با متخلفین در این دو شهرستان قاطع و قانونی خواهد بود و نظارت ها و پایش هم در این شهرها تشدید خواهد شد.

ستاد ملی کرونا در نشست روز یکشنبه ۱۸ آبان خود تعطیلی تمامی مشاغل و اصناف به جز مشاغل سطح یک را در مراکز استان های کشور تصویب کرده بود که از بیستم آبان به اجرا درآمد . ستاد مقابله با کرونای مازندران محدودیت های کرونایی را به تمامی شهرهای استان تسری داد و اعلام کرد که به علت نزدیکی شهرهای مازندران به یکدیگر ، اجرای طرح تنها در مرکز استان کارساز نخواهد بود.

مازندران ۵۸ نقطه شهری دارد که فاصله هر یک از آنها به طور میانگین کمتر از ۱۰ کیلومتر است.

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا ، محدودیت های جدید کرونایی به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت تنها مشاغل سطح یک مانند داروخانه ها ، نانوایی ها و دیگر مراکز تامین نیازمندی های اولیه مردم بعد از ساعت ۱۸ حق فعالیت خواهند داشت.

طبق بررسی خبرنگار ایرنا از چند شهر مازندران ، مصوبات جدید کرونایی در نخستین روز اجرا اگر چه در بیشتر شهرهای مازندران مطلوب بود و مورد استقبال اصناف قرار گرفت ، ولی در شهرهای مرکزی و پرجمعیت استان از جمله قائمشهر ، آمل ، بابل که بیشترین میزان بیماران مبتلا به ویروس کرونا را دارند ، با اما و اگرهایی همراه بود. همچنین شهرهای ساحلی همچون بابلسر و محمودآباد و چند شهر مناطق غربی استان که اغلب بیشترین میزان گردشگر را دارند، برخی مشاغل غیرضروری تا دو ساعت پس از اجرایی شدن مصوبه همچنان ادامه داشت.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون حدود ۸۶۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد بیش از ۱۵۰ بیمار در بیمارستان های آمل و حدود ۱۶۰ بیمار کرونایی هم در بیمارستان های بابل بستری هستند.

برچسب ها: معاون استاندار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار