از اینرو انتظاری که از دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر می رود ،همراهی و همدلی برای کمک به بهبود وضعیتی است که اکنون مردم استان در آن گرفتار شده اند .نمی شود سلامت مردم را وجه المصالحه دلخوری ها وکینه های گذشته قرار داد. 
کد خبر: ۹۱۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 14 November 2020

تابناک ایلام ::پرواضح است که ویروس کرونا عرصه را بر مردم استان تنگ کرده است ،چرا که این روزها استان کوچک ایلام از حیث آمار ابتلا ومرگ ومیر ناشی از کرونا به رکورد عجیبی دست یافته است . استمرار این روند می تواند در میان مدت فاجعه ای تاریخی رقم بزند .

صرفنظر از هشدارها وتوصیه های مکرر از مردم برای رعایت پروتکل ها ،فاصله گذاری اجتماعی وعدم حضور دراجتماعات ،نیاز اساسی و فوری استان برای کاهش آسیبهای ناشی از خستگی کادر درمان و کمبود تجهیزات پزشکی ،استقرار بیمارستان صحرایی از سوی دستگاههایی همچون هلال احمر و نهادهای نظامی است.

این موضوع بر همه روشن است که بیمارستان های موجود در استان از نظر میزان تخت و تجهیزات پزشکی در سطحی نیستند که بتوانند این حجم از بیماران مراجعه کننده را پوشش دهند ،کادر درمانی هم واقعا روند فرسایشی را طی می کند ،تجهیزات هم جوابگو نیست ،در نتیجه باید گفت عدم همکاری دستگاههای همسو با وزارت بهداشت فاجعه آفرین  خواهد بود .

از اینرو از چند روز پیش از توسط استاندار ایلام موضوع استقرار بیمارستان صحرایی از سوی هلال احمر پیگیری شد ،امروز هم در خبرها خواندیم که سارا فلاحی نماینده مردم استان نیز این موضوع را پیگیری کرده اند و رییس جمعیت هلال احمر کشور هم که از قضا از فرزندان استان بوده ودلسوزی ایشان برای مردم به اثبات رسیده است ،تجهیزات ونیروی انسانی مورد نیاز را به استان گسیل داده اند .

اما گویا یک ناهماهنگی در استان مانع از این شده تا هلال احمر بتواند با راه اندازی بیمارستان صحرایی به یاری بیماران کرونایی شتافته وکمک کار کادر درمان استان شود . ناهماهنگی از جنس اینکه کادر هلال احمر اصرار بر استقرار در یکی از بیمارستانهای شهر ایلام را داشته اند ودانشگاه موافق آن نیست.

اگر بناست که یک بیمارستان به مجموعه بیمارستان های استان افزوده شود ، همانگونه که از اسم آن استنباط می شود ،بیمارستان صحرایی باید بیرون از بیمارستان های فعلی ودر مکان مجزایی استقراریابد ،ولی اگر قرار باشد آنان هم از امکانات وتجهیزات بیمارستان های موجود استفاده کمند که اصلا ضرورتی به حضور آنها نبود.

بنابراین لازم است دوستان هلال احمر و دانشگاه دلخوری ها وکدورتهای گذشته را کنار گذاشته وبخاطر سلامت مردم با هم کنار بیایند . امروز زمان مناسبی برای تسویه حساب  واثبات کارآمدی ویا ناکارآمدی نیست !همه می دانیم که دکتر همتی رییس جمعیت هلال احمر تاکنون کمکهای بسیار خوبی به استان ارایه داده اند. اهدای چندین دستگاه ونتیلاتور و اخیرا نیز تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی و پک های بهداشتی که در اختیار مردم استان قرار گرفته کم کمکی به مردم استان نیست .

امروز نیز با همت دکترکریم همتی ودلسوزی ایشان این بیمارستان در استان استقرار یافته است از اینرو باید قدرشناس ایشان باشیم .از سویی نیز مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام مدت 9ماهی می شود که شب وروز ندارند ،واقعا رتق وفتق  این حجم از بیماران کرونایی در کنار فعالیت های روتین ،آنان را خسته کرده است وباید به آنان خدا قوت گفت .

از اینرو انتظاری که از دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر می رود ،همراهی و همدلی برای کمک به بهبود وضعیتی است که اکنون مردم استان در آن گرفتار شده اند .نمی شود سلامت مردم را وجه المصالحه دلخوری ها وکینه های گذشته قرار داد. 

بهترین راه این است که دانشگاه با حمایت رییس ستاد کرونا استان ،یکی از سالن های ورزشی مرکز استان یا یکی از شهرستان های همجوار را به این امر اختصاص داده و با تجهیز آن هز چه زودتر خدمات درمانی را از سر گیرند،چرا که ممکن است حتی یک ساعت تاخیر در این امر ،منجر به از دست رفتن جان یک هم استانی بشود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار