مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه پیش بینی کرد: در سال تحصیلی پیش رو بیش از 325 هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل شوند.
کد خبر: ۹۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ 09 September 2015
سلیمان محبی در آستانه سال تحصیلی جدید در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، از آمادگی کامل مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: مدارس از همه نظر آماده حضور دانش آموزان در اول مهر هستند.

محبی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر ثبت نام دانش آموزان در فهرست استان‌های برتر کشور قرار دارد، گفت: تاکنون بیش از 90 درصد دانش آموزان ثبت نام شده اند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال تحصیلی پیش رو بیش از 325 هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل شوند، گفت: مجموع دانش آموزانی که سال گذشته در مدارس استان تحصیل می کردند 323 هزار نفر بودند.

محبی افزود: پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش دو هزار نفری تعداد دانش آموزان در مدارس استان باشیم.

محبی گفت: برآورد می شود در سال تحصیلی پیش رو 170 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی، 70 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول و بین 40 تا 50 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه دوم داشته باشیم.

 محبی تعداد مجموع فرهنگیان استان را نیز 28 هزار و 200 نفر دانست و گفت: از این تعداد 26 هزار و 700 نفر آنها معلم هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه کمبود معلمی در استان وجود ندارد، گفت: اگر هم کمبودی وجود داشته در مقطع ابتدایی است که تلاش می شود با ساماندهی مناسب معلم ها، ابتدای سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.

محبی با بیان اینکه امسال پایه اول متوسطه دوم نداریم، گفت: در مدارس متوسطه استان با نیروی مازاد مواجهیم و در صورت کمبود معلم در مقطع ابتدایی از معلم های این پایه ها استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: بر اساس بررسی های اولیه در سطح نواحی سه گانه شهر کرمانشاه 150 نفر کمبود معلم داشتیم که با برنامه ریزی صورت گرفته و سازمان دهی انجام شده این مشکلات حل خواهد شد.

محبی در ادامه تعداد مدارس استان را 4600 مدرسه شهری، روستایی و عشایری دانست و گفت: تعمیرات جزئی مثل رنگ آمیزی و... در سطح مدارس انجام شده و مدارس آماده آغاز سال تحصیلی جدید هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به روند ورود و توزیع کتب درسی به استان داشت و گفت: بیش از 96 درصد کتب مورد نیاز دانش آموزان مقاطع ابتدایی، فنی و حرفه ای، کار و دانش و پیش دانشگاهی به استان وارد شده و از ابتدای سال تحصیلی جدید در اختیار دانش آموزان قرار خواهند گرفت.

 محبی در ادامه با بیان اینکه در سطح استان هیچ نوع معلم حق التدریسی نداریم، گفت: سهمیه استان کرمانشاه در استخدام پنج هزار نفری معلمان 108 نفر بوده که این افراد پس از قبولی در آزمون کتبی استخدامی که اواخر شهریور ماه برگزار خواهد شد و پس از طی مراحل گزینش و گذراندن دوره یک ساله آموزشی در دانشگاه فرهنگیان، در مدارس مشغول به تدریس خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار