کد خبر: ۹۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 09 September 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح 10 هزار میلیارد ریال طرح صنعتی جدید تا پایان امسال در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: افتتاح 10 هزار میلیارد ریال طرح صنعتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی شهر صنعتی رشت و شهرک صنعتی سفیدرود با اشاره به فعالیت 2 هزار و 600 واحد کوچک و بزرگ صنعتی در استان اظهار کرد: 85 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در واحدهای صنعتی گیلان فعالیت می‌کنند.

وی از افتتاح 10 هزار میلیارد ریال طرح صنعتی جدید تا پایان امسال در گیلان خبر داد و افزود: به دلیل وجود شرایط مناسب اقلیمی، فضای تعاملی خوب و ایجاد زیرساخت‌ها شاهد استقبال سرمایه‌گذاران برای احداث طرح‌های بزرگ صنعتی در استان هستیم.

منتظری با بیان اینکه 70 درصد از مدیران صنعتی گیلان بومی استان نیستند، تصریح کرد: موضوع مذکور نشان‌دهنده استقبال سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در گیلان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خواستار افزایش حمایت سیستم بانکی از فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در استان شد و بیان کرد: استفاده از منابع ارزی و ریالی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیازمند حمایت سیستم بانکی از سرمایه‌گذاران است.

وی به وجود یک‌هزار و 100 طرح صنعتی نیمه‌تمام در گیلان اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری بسیاری برای طرح‌های مذکور انجام شده است و با سرمایه اندکی امکان بهره‌برداری از این پروژه‌ها وجود دارد.

منتظری با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و همت دولت در حمایت از تولید، خاطرنشان کرد: حفظ استقلال و داشتن اقتصاد سالم و پویا نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه تولید است و این امر موجب توسعه صنعت و ایجاد اشتغال پایدار، اقتصاد فعال‌تر و شکوفاتر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به بهبود فضای کسب و کار و کسب و رتبه نخست کشوری در هفت دوره متوالی در استان اشاره کرد و یادآور شد: تسهیل در امور مربوط به صدور مجوزهای ویژه، همراهی و همگامی بخش دولتی با سرمایه‌گذاران و وجود زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه کسب و کار از موضوع‌های مهم در بهبود فضای کسب و کار در گیلان است.

وی گیلان را دارای توانمندی‌های بسیار در زمینه‌های تولید، صنعت و کسب و کار خواند و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های صنعتی صادرات‌محور از جمله قابلیت‌های استان محسوب می‌شود.

منتظری از صدور کالای 40 واحد صنعتی گیلان به خارج از کشور خبر داد و افزود: 200 واحد صنعتی مستقر در استان ظرفیت صادرات به بازارهای بین‌المللی را دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزایش صادرات را تابع شرایط اقتصادی و سیاسی و همچنین ارتقای کیفیت کالا دانست و بیان کرد: 500 واحد صنعتی مستقر در استان در راستای حمایت از تولید صادرات‌محور برای صادرات به بازارهای بین‌المللی در حال آماده‌سازی هستند.

وی به سهم کم زمین و عرصه‌های صنعتی در گیلان اشاره کرد و گفت: میانگین عرصه صنعتی در کشور یک‌درصد است و این سهم در گیلان به 0.2 درصد می‌رسد.

منتظری با تاکید بر لزوم حفظ سهم اراضی صنعتی با همکاری و تعامل سازنده بخش‌های مختلف در گیلان، خاطرنشان کرد: افزایش سهم تولید با ایجاد زمینه‌های لازم برای اشتغال جوانان و جلوگیری از مهاجرت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از استان حائز اهمیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان متذکر شد: توسعه و گسترش سهم عرصه‌های صنعتی در زمین‌های بدون استفاده موجود در استان مانعی در حفظ محیط زیست استان ایجاد نمی‌کند و با استقرار و تمرکز صنایع و ایجاد امکانات زیربنایی و زیرساختی در شهرک‌های صنعتی آثار ناشی از فعالیت‌های صنعتی بر طبیعت قابل مدیریت و کنترل است.

وی ایجاد توازن در سهم فعالیت‌های مختلف اقتصادی در گیلان را ضروری خواند و تصریح کرد: اختصاص زمین با کاربری صنعتی پیش‌نیاز توسعه صنعتی در استان است.

منتظری خواستار اختصاص یک‌درصد از مساحت گیلان به صنعت شد و اظهار کرد: امر مذکور موجب می‌شود از میانگین واحدهای صنعتی در کشور عقب‌ماندگی نداشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار